30 / Листопад, 2020

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада та її виконавчі органи виконують свої повноваження на території усієї територіальної громади. Враховуючи те, що в Україні утворено 1469 територіальних громад базового рівня (сільські, селищні та міські) і вони переходять на прямі міжбюджетні відносини з нового бюджетного періоду, виконавчі органи новоутворених рад повинні забезпечити виконання повноважень на усій території нової громади.

Згідно законодавства, зокрема Урядової постанови №1035, призначення та виплата державних допомог, пільг, субсидій здійснюється органами соціального захисту населення районних, районних в місті Києві та Севастополі держадміністрацій, міських рад міст обласного значення, районних у містах рад. Таким чином, з метою забезпечення належної організації надання соціальної підтримки жителям територіальних громад, до складу територій яких входять міста обласного значення, призначення та виплату соціальних допомог, пільг, субсидій громадянам на всій території такої громади доцільно здійснювати виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах рад.
Асоціація міст України рекомендує органам соцзахисту міських рад міст обласного значення, районних у містах рад звернутися до відповідних районних держадміністрацій з метою отримання від них особових справ отримувачів соціальної підтримки.
З метою покращення організації взаємодії з райдержадміністраціями Мінсоцполітики підготувало відповідного листа.
Також Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» розробило алгоритм та програмне забезпечення, необхідне для здійснення поділу електронних баз даних між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. З Порядком поділу електронних баз можна ознайомитися у за посиланням.
АМУ звертає увагу: органи соціального захисту населення районних у містах рад виконують свої повноваження на території відповідного району в місті. Для того, щоб такі органи почали обслуговувати громадян приєднаних населених пунктів, необхідно внести зміни до статутних або інших нормативно-правових документів, у яких слід передбачити, що повноваження виконавчих органів районної в місті ради поширюються на окремі населені пункти (і перечислити їх).
АМУ зауважує: органи місцевого самоврядування мають декілька варіантів щодо організації прийому документів від громадян на приєднаних територіях, зокрема через ЦНАПи, віддалені робочі місця або окремі виконавчі органи ради (фронт-офіси). У такому випадку, фронт-офіси повинні передавати відповідні пакети документів міським органам соцзахисту. Для організації діяльності фронт-офісу АМУ рекомендує органам місцевого самоврядування підключитися до програмного комплексу «Соціальна громада».
Завдяки спільним зусиллям АМУ та Мінсоцполітики використання «Соціальної громади» з 1 січня буде безкоштовним.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)