17 / Травень, 2019
16-17 травня у Харкові працює Секція АМУ з питань соціального захисту. Захід проводиться в рамках Проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує АМУ. Учасники – керівники управлінь з питань соціального захисту населення, керівники соціальних проктів, представники Мінсоцполітики. 
У другий день роботи Секції учасники відвідали центри, які надають соціальні послуги населенню – Регіональний центр соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс» та Денний центр соціально-психологічної реабілітації «Розірви коло».
У Регіональному центрі соціальних послуг надається 450 адміністративних і соціальних послуг, а також послуг Пенсійного фонду. Перший поверх центру оснащений  електронною системою управління чергою та інформаційними терміналами, за допомогою яких можна ознайомитися з переліком послуг, порядком, умовами і терміном їх надання, а також подивитися зразки заповнення документів. Кожній послузі присвоєно унікальний номер, який відображений в електронному сервісі для зручності пошуку. Крім того, всі послуги згруповані відповідно до тематики. Кожній темі присвоєно окремий колір: субсидії, послуги для переселенців, пільги, соціальна допомога, компенсації та допомога, пенсійне забезпечення тощо. Також в центрах можна безкоштовно роздрукувати і зробити ксерокопії документів.
Автоматизована система управління обробкою інформації дозволяє фахівцям центрів автоматично формувати нові звернення; оперативно отримувати інформацію; надавати заявникам доступ до інформації про статус звернень; інформувати заявників про завершення роботи над зверненням.
«Центр повністю доступний для людей з інвалідністю - обладнаний ліфтами, пандусами, спеціальними санвузлами, візуальними знаками, звуковою системою оповіщення черги, інформаційними тактильними табличками», – розповідає Лариса Болгова, директор департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради. Вона також відзначила, що прийом людей з порушеннями слуху ведуть фахівці, які володіють мовою жестів.
Для зручності харків'ян створений сайт Центру соціальних послуг, де працює система «Персональний кабінет користувача», яка надає такі можливості: онлайн-консультація, смс-інформування про готовність документа; відстеження стану виконання звернення; запис на прийом; отримання інформації про кількість відвідувачів в черзі у всіх центрах міста Харкова.
Учасники Секції поспілкувалися з працівниками центру та отримали відповіді на запитання про його роботу та порядок надання соціальних послуг.
  
Також представники міських управлінь соціального захисту ознайомилися із діяльністю Денного центру соціально-психологічної реабілітації «Розірви коло», де усі постраждалі, які зіткнулися з проблемою насильства, можуть отримати допомогу.
Центр має денне відділення соціально-психологічної реабілітації та нічне відділення екстреного реагування.
У відділенні соціально-психологічної реабілітації постраждалі можуть отримати психологічну підтримку, юридичні консультації, а також скористатися інтегрованими соціальними послугами, спрямованими на розвиток навичок безконфліктних сімейних комунікацій, розкриття внутрішнього потенціалу особистості. Також тут планують впроваджувати корекційну програму для жінок та дівчат, які постраждали від насильства; групи підтримки; тренінги та навчальні програми. До відділення екстреного реагування можуть звернутися жінки та дівчата, які постраждали від насильства та потребують негайного розміщення у безпечному місці на 1-2 доби за направленням поліції.
Планується, що денний центр стане саме тим місцем, де будуть вдосконалюватися алгоритми взаємодії державних структур та представників громади щодо протидії домашньому насильству шляхом проведення робочих зустрічей та нарад. 
 
Наприкінці заходу учасники обмінялися досвідом, підвели підсумки та подякували Асоціації міст України і Харківській міській раді за організацію засідання Секції.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)