02 / Лютий, 2021
З 1 січня 2021 року відповідно до Закону України «Про соціальні послуги» №2671 та Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» №1009, організація надання базових соціальних послуг та призначення компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги, покладається на органи місцевого самоврядування базового рівня – виконавчі органи сільських, селищних та міських рад. Водночас більшість органів місцевого самоврядування (окрім виконавчих органів міських рад міст обласного значення) не мають доступу до державних реєстрів, програмних комплексів, можливості електронного обміну інформацією з Пенсійним фондом України та Державною податковою службою України. Це призводить до того, що органи місцевого самоврядування в новостворених територіальних громад не можуть, зокрема:
перевірити правильність інформації, поданої громадянами;
► отримати від органів влади додаткову інформацію про доходи громадян;
► автоматично розрахувати суму компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги.
Таким чином, громади не мають можливості виконувати Закон України «Про соціальні послуги». Вирішення цієї проблеми можливе, наприклад, шляхом доопрацювання програмного комплексу «Соціальна громада» та/або надання органам місцевого самоврядування доступу до програмного комплексу АСОПД/КОМТЕХ (у якому органи соцзахисту райдержадміністрацій здійснюють розрахунок відповідної компенсації).
Асоціація міст України звернулася до Мінсоцполітики з проханням пришвидшити доопрацювання державних програмних комплексів та електронних баз даних для надання можливості органам місцевого самоврядування якісно організувати соціальне забезпечення в територіальних громадах.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)