18 / Травень, 2020
Асоціація міст України як найавторитетніша Всеукраїнська Асоціація органів місцевого самоврядування, у громадах–членах якої проживає понад 80% населення України, постійно опрацьовує актуальні проблеми місцевого самоврядування, які заважають ефективно розбудовувати територіальні громади, та пропонує шляхи їх вирішення.
Однією з таких проблем стала реалізація ефективної політики з питань фізичної культури та спорту в об'єднаних територіальних громадах. Відповідно до ст. 89 Бюджетного кодексу України, організація функціонування дитячо-юнацьких спортивних шкіл, інших закладів спорту і туризму, які розташовані на території ОТГ, здійснюється органами місцевого самоврядування цих громад. Виконавчі органи рад ОТГ організовують також участь вихованців цих закладів у спортивних змаганнях. За результатами змагань вихованці закладів, згідно Кваліфікаційних норм та вимог Єдиної спортивної класифікації, виконують нормативи другого та третього спортивних розрядів і мають право на присвоєння таких спортивних розрядів.
В той же час, Положення про Єдину спортивну класифікацію України, затверджене наказом Міністерства молоді та спорту України від 11.10.2013 №582, надає право присвоювати спортсменам другий та третій спортивні розряди лише структурним підрозділам райдержадміністрацій та виконавчим органам міських рад міст обласного значення. Хоч формально територія ОТГ розташована на території району, райдержадміністрації не мають ніякого відношення до забезпечення діяльності та фінансування закладів, які утримуються за рахунок коштів ОТГ.
Задля вирішення цієї проблеми АМУ розробила зміни до наказу Мінмолодьспорту №582, які розширюють повноваження органів місцевого самоврядування та надають право виконавчим органам рад ОТГ присвоювати спортсменам другий та третій спортивні розряди (проєкт наказу).
 
Аналітичний центр АМУ
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)