05 / Червень, 2019
Міністерство соціальної політики України розробило зміни до Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 19.09.2006 № 345 для приведення її у відповідність до норм чинного законодавства. Зміни передбачають приведення термінології Інструкції у відповідність до норм чинного законодавства, а також:
  • унормування механізму прийому і передачі заяв та інших документів, наданих через ОТГ;
  • оптимізація переліку документів, які подаються для отримання державної допомоги, зокрема вилучення довідки про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
  • запровадження можливості передачі електронних справ, реєстрів в електронному вигляді з використанням інформаційних систем після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.
 
Асоціація міст України проаналізувала запропоновані зміни, які надіслані Міністерством на погодження, та надала ряд пропозицій, які стосуються практичного використання Інструкції (лист АМУ).
 
1. Пропонується, що прийняття заяв і документів органами соцзахисту може здійснюватися через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
На думку АМУ, обов’язковість інтеграції місцевих та державної інформаційних систем може мати наступні наслідки:
  • ОМС зазнають додаткових фінансових втрат через необхідність доопрацювання системи;
  • інтеграція може призвести до перевантаження місцевих інформаційних систем;
  • якість надання адміністративних послуг соціального характеру на місцевому рівні різко знизиться через неможливість використовувати зручну для територіальної громади місцеву інформаційну систему.
АМУ пропонує в Інструкції в редакції Мінсоцполітики виключити необхідність використання лише  інтегрованих з системами Мінсоцполітики інформаційних систем ОМС.
 
2. Інструкцією передбачено, що Журнал реєстрації заяв / особових справ та прийнятих рішень зберігається постійно. АМУ вважає за недоцільне зберігати відповідні журнали постійно і пропонує встановити їх термін зберігання.
 
3. На сьогодні Інструкція передбачає обов’язковість ведення паперових справ, журналів тощо. Оскільки одним з пріоритетів України є розвиток електронного врядування, АМУ пропонує у новій редакції Інструкції передбачити можливість ведення справ, журналів, тощо, тільки в електронному вигляді.
 
4. Також, з метою впорядкування норм щодо оформлення і ведення особових справ, на думку АМУ, в Інструкцію необхідно додати наступні розділи:
- порядок відкриття та закриття особового рахунку, ведення записів у ньому;
- порядок закриття особових рахунків при наявності переплати бюджетних коштів,
- порядок направлення особової справи за іншим місцем проживання заявника, у разі наявності надміру виплачених бюджетних коштів;
- порядок роботи з картотекою особових рахунків.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)