01 / Лютий, 2021
Частина друга статті 186-1 Земельного кодексу України, зокрема, передбачає, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається на погодження до структурних підрозділів районних державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури.
В результаті проведення адміністративно-територіальної реформи, зокрема, прийняття Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», всі міста обласного значення включені до складу відповідних районів. Таким чином, органи місцевого самоврядування в містах відтепер позбавлені повноважень погоджувати проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в частині дотримання положень законодавства у сфері містобудування та архітектури. Тепер такі повноваження отримали відповідні структурні підрозділи районних державних адміністрацій новостворених районів. АМУ звертає увагу, що відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні, розробка та затвердження генеральних планів, планів зонування та детальних планів територій провадиться органами місцевого самоврядування сільських, селищних, міських територіальних громад. Тобто новостворені районні держані адміністрації не зможуть забезпечити належне виконання вимог Земельного кодексу України в частині погодження документації із землеустрою. Таке правове регулювання погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки в частині дотримання законодавства в сфері містобудування та архітектури блокує права громадян та юридичних осіб на отримання у власність і користування земельних ділянок.
Аналогічна проблема погодження органами містобудування та архітектури також стосується і іншої документації із землеустрою (стаття 186 Земельного кодексу України) та питань викупу земельних ділянок для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності (стаття 151 Земельного кодексу України).
Враховуючи вищенаведене, Асоціація міст України звернулася з проханням до профільного парламентського Комітету ініціювати зміни до Земельного кодексу України, а саме у тексті Земельного кодексу України слова «до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури» замінити словами «до структурного підрозділу Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради у сфері містобудування та архітектури».
Зважаючи на терміновість вирішення цього питання, АМУ пропонує такі зміни внести до законопроекту «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194 від 01.10.2019 під час його опрацювання до повторного другого читання.

Нагадаємо, 30 листопада Асоціація міст України звернулася до Голови Верховної Ради України Д.Разумкова щодо якнайшвидшого прийняття у другому читанні і в цілому законопроєкту «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)