20 / Травень, 2020
Асоціація міст України не підтримує законопроєкт «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення спеціальних податкових режимів для міжнародних індустріальних парків» №2800 від 24.01.2020 р. Адже проєкт Закону не відповідає нормам Податкового кодексу України та ставить в нерівні умови функціонування індустріальних парків.
Так, законопроєктом пропонується внести зміни до Закону України «Про індустріальні парки», в частині введення поняття "міжнародний індустріальний парк", як індустріальний парк, де керуючою компанією є юридична особа, учасник — іноземний інвестор та представницький орган місцевого самоврядування відповідної територіальної громади, який є власником не менше 10% статутного капіталу вказаної керуючої компанії. Також передбачені зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких Кабмін має право своїми постановами встановлювати спеціальні податкові режими для міжнародних індустріальних парків на основі звернення представницького органу місцевого самоврядування.
Втім, зазначені пропозиції суперечать нормам Податкового кодексу, бо згідно:
- пп. 4.1.2 п. 4.1 ст.4 визначаться, що податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації, в тому числі з урахуванням форми власності юридичної особи, місця походження капіталу;
- ст. 11 спеціальні податкові режими встановлюються та застосовуються у випадках і порядку, визначених виключно цим Кодексом.
Асоціація міст України зазначає, що державна підтримка функціонування індустріальних парків та їх учасників має відбуватися незалежно від виду ініціатора і типу залучених інвестицій (вітчизняних чи іноземних), щоб запобігти спотворенню умов конкурентного середовища.
АМУ вважає, що доцільно розробити єдиний підхід до встановлення податкових пільг для всіх індустріальних парків. Створення на законодавчому рівні прозорого механізму та чітких критеріїв надання підтримки сприятиме активності інвесторів, зокрема іноземних.
Галузь: