18 / Грудень, 2020
Асоціація міст України надала пропозиції та зауваження до проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 і від 30 листопада 2016 р. № 867». 
Зауваження Асоціації міст України: 
 Щодо невідповідності ст.10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Так, проєкт передбачає, що Міністерство цифрової трансформації має забезпечити затвердження у тримісячний строк вимог до оприлюднення наборів даних «Усі розпорядники інформації» та «Органи місцевого самоврядування» переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Тоді як відповідно до ч.4 ст.10-1 Закону «Про доступ до публічної інформації» вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Урядом, а не Мінцифри.
 Щодо невідповідності ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Проєкт постанови пропонує нову редакцію пункту 3 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, де встановлюється обов’язковість перетворення всієї публічної інформації у публічну інформацію у формі відкритих даних. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону «Про доступ до публічної інформації» визначено, що доступ до інформації забезпечується не виключно через єдиний державний вебпортал відкритих даних, а й через оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, на офіційних вебсайтах в мережі Інтернет, на інформаційних стендах та будь-яким іншим способом.  
► Щодо невідповідності п.28 Положення  ст.10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Згідно Закону, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Урядом, а не центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері відкритих даних. Положення, яке є підзаконним нормативно-правовим актом, не може суперечити положенням Закону.
Щодо виключення наборів данних, розпорядником яких не є орган місцевого самоврядування
Проєктом пропонується додати до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних органами місцевого самоврядування дані щодо об’єктів будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення (відповідно до стандарту OC4IDS - Open Contracting for Infrastructure Data Standard). На думку АМУ, це питання не відноситься до компетенції місцевого самоврядування, адже відповідно до ст.10 Закону «Про автомобільні дороги», управління автомобільними дорогами загального користування здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольська міська державні адміністрації. Також згідно зі ст. 8 Закону «Про автомобільні дороги», автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні. Зважаючи на це, АМУ пропонує виключити і наступний перелік, а саме: перелік автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Обидва пункти відносяться до повноважень місцевих державних адміністрацій.
 
Крім того, АМУ висловила пропозицію щодо оформлення додатку до постанови №835 у більш зручний формат, а саме встановлення нумераціі розпорядників та наборів даних для зручності пошуку і використання в роботі. Також органи місцевого самоврядування надсилали пропозиції та зауваження до проєкту урядової постанови, з якими можна ознайомитися за посиланням.
 
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)