24 / Січень, 2017

Групою народних депутатів розроблено законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», яким передбачається скасування визначення категорії складності об’єктів будівництва та внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері містобудівної діяльності, що передбачають заміну процедури реєстрації декларації на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об’єктів із середнім та значним класом наслідків (відповідальності) на підставі дозволу на виконання будівельних робіт та сертифікату відповідно, а об’єктів із незначними класами наслідків (відповідальності) – на підставі повідомлення.

Під час підготовки законопроекту до другого читання в парламентському Комітеті з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства відповідно до поправки народного депутата Суслової І.М. (реєстраційна картка №358) №59, яку враховано, пункт 7 частини першої статті 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» викладено в новій редакції, яка передбачає скасування, наданих в рамках децентралізації в сфері архітектурно-будівельного контролю, повноважень виконавчим органам з питань архітектурно-будівельного контролю міських рад міст (крім міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областе) повноваження, щодо надання (отримання, реєстрації), повернення (відмови у видачі) чи анулювання (скасування реєстрації) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів з середніми класом наслідків (відповідальності).

Асоціація міст України зверталась до Комітету з обґрунтованою пропозицією не враховувати поправку №59 до законопроекту, однак 17 січчня 2017 року з залі засідань Верховної Ради України під час презентації законопроекту №4733-1 Д.Андрієвський - Перший заступник Голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства зазначив:

«Під час обговорення законопроекту викликало дискусії питання щодо населених пунктів, яким передаються повноваження по середнім наслідкам. Це була правка, яка викликала дуже багато дискусій, і я якраз хочу поінформувати колег із "Самопомочі", що, я впевнений, ми знайдемо компроміс і пропонуємо, значить, рахувати такі пункти від 90 тисяч населення.

Ще хочу пояснити. За рахунок того, що була законодавча можливість отримати відповідні повноваження, але, на превеликий жаль, дуже багато міст, от, наприклад, всі міста-стотисячники, да, в яких проживає 100 тисяч населення, крім Білої Церкви, такі повноваження отримали, але багато міст менших вони не звернулися за відповідними повноваженнями, але при цьому одночасно була змінена на 20 відсотків в сторону зменшення штатна чисельність ДАБІ…»

Під час безпосереднього розгляду 59-ої поправки на захист місцевого самоврядування виступив народний депутат О.Березюк:

«Це той випадок, коли між першим і другим читанням філософія законопроекту змінилася кардинально. Коли до першого читання ми голосували за законопроект, який дає можливість містам розвивати свої служби контролю, архітектури і розбудови якості міст, то до  другого читання ми отримали законопроект, який централізує і повертає до  2006 року все те, що відбувається в країні, для того, щоб чемодани з грошима возили  в Київ і в обласні центри. Це є недопустимо.

Тому ми вважаємо, що ця поправка 59-а, яка змінює всю суть і філософію закону, має  бути поставлена на підтвердження.  Ми не можемо дозволити вульгарної централізації деспотії процесів, щоб мери були залежні тепер не тільки в політичних питаннях,  а ще й в питаннях розвитку своїх міст. Ви говорите, що вони не вміють, бо ми забрали в них і тепер не хочете їх знову навчити. 

Ми за те, щоб країна розвивалася через малі, середні і великі міста, а не через Київ»

Після такого, переконливого, виступу О.Березюка народні депутати голосування за 59 поправку провалили!

По проходженню всіх поправок Д.Андрієвський, який є мажоритарником від міста Києва, що отримало повноваження в сфері архітектурно-будівельного контролю в жовтні 2016 року, підсумовуючи сказав:

«Шановні колеги,я ще раз до вас звертаюся з необхідністю підтримки цього закону. Знову ж таки, хочу от послатися на слова свого колеги мажоритарника з міста Києва Юрія Левченка. Я як мажоритарник від міста Києва теж приєднуюся до цих слів, що до нас постійно звертаються наші виборці, які просять втрутитися в ситуацію з незаконними забудовами.

 На превеликий  жаль, сьогоднішнє законодавство таких можливостей, ну, майже не дає. Тому цей закон надзвичайно важливий. А для колег із "Самопомочі" я  просив би все ж таки повернутися до 59 поправки і, може, ми тоді поставимо не сто тисяч, а 50 тисяч мешканців, ця позиція буде компромісною. Я впевнений, що ви зможете тоді підтримати цей законопроект. Знову ж таки, повертаю і звертаю вашу увагу, що цей законопроект недосконалий, звичайно, нема досконалих законів. Але це дуже суттєвий крок до наведення порядку у будівельній галузі. Дякую.»

Далі Головуючий (Парубій А.В.) поставив на голосування пропозицію першого заступника голови Комітету з питань будівництва, містобудування і ЖКГ Д.Андрієвського, щоб в 59 поправці змінити 100 тисяч мешканців на 50 тисяч мешканців, яка знову голосів не набирала. Після оголошеної 30 секундної перерви, та закликів Парубія А.В. запросити депутатів до зали, під час третього голосування поправка №59 набирає необхідних голосів, а потім і сам законопроект.

Отже, з набранням чинності Закону 371 місто, а це 81% всіх міст, після завершення перехідного періоду не зможуть отримати повноваження в сфері архітектурно будівельного контролю щодо об’єктів з середніми класом наслідків (відповідальності) об’єкта.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)