30 / Жовтень, 2020
30 жовтня відбулася онлайн-пресконференція «Нова реальність місцевої влади після виборів: організація діяльності, виклики та шляхи їх подолання».
Організатори: Міністерство розвитку громад та територій і Асоціація міст України в рамках Проекту USAID ПУЛЬС за технічної підтримки Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO.
Учасники пресконференції:
Віталій Безгін, народний депутат України
► Олександр Слобожан, виконавчий директор Асоціації міст України
► В’ячеслав Негода, заступник Міністра розвитку громад та територій 
► Роман Лозинський, народний депутат України
► Анатолій Федорук, Бучанський міський голова
► Геннадій Дикий, Білоцерківський міський голова
► Іван Дрогобецький, Полянський сільський голова
► Олександр Ганущин, голова Львівської обласної ради
Головна мета пресконференцї -  акцентування важливості схвалення законопроєкту №3651-д для повноцінного формування територіальних громад та органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі після місцевих виборів.
Заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода:
Наразі ми пройшли певний етап – місцеві вибори на новій територіальній основі, завдяки якому відкриватимуться нові можливості розбудовувати сучасну, модерну Україну, особливо на рівні місцевої демократії, місцевого самоврядування. Законопроєкт №3651-д – це технічний законопроєкт, що дозволить розпочати роботу органів місцевого самоврядування. Ухвалення законопроєкту №3651-д дасть можливість врегулювання питань правонаступництва у всіх сферах: майно, бюджети, фінансові зобов’язання тощо. Це не є політичний закон, а технічний закон, який впорядкує діяльність органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій. Адже якщо вже після місцевих виборів прийшли нові депутати, потрібно надати їм можливість повноцінно працювати.
Народний депутат України Віталій Безгін:
В Україні пройшли місцеві вибори і з середини листопада вже потрібно починати працювати новим громадам. Законопроєкт №3651-д покликаний впорядкувати питання організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій. Навколо цього законопароєкту існує безліч маніпуляцій, зокрема щодо майна ліквідованих районних рад. Слід наголосити, що майно старих районних рад переходить в управління нових районних рад, які зобов’язані за юридичною процедурою прийняти рішення про передачу такого майна громадам. Інша маніпуляція: законопроєкт №3651-д ліквідує обласні держадміністрації. Такого рішення щодо областей немає і бути не може, адже жодної об’єктивної та юридичної підстави для реорганізації облдержадміністрацій немає.
Народний депутат України Роман Лозинський:
Наразі особливо важливим є те, щоб була забезпечена стабільна робота місцевого самоврядування. Профільний парламентський Комітет підтримав прийняття законопроєкту №3651-д. Це необхідна ініціатива, адже у проєкті йдеться не тільки про правонаступництво майна, а й про правонаступництво повноважень, організаційне правонаступництво, адже під час будь-якої реорганізації чи ліквідації необхідно забезпечити  також і трудові права працівників. Сподіваюся, що ми будемо бачити більше рішень в інтересах громад, і ми як  народні депутати зробимо свою роботу, щоб у громад не виникало запитання «А як працювати?».
Бучанський міський голова Анатолій Федорук:
Для реформи децентралізації влади було зроблено дуже багато. І важливо, щоб Парламент, Уряд, Мінрегіон не зупинялися на досягнутому. Дуже необхідно зараз прийняти законопроєкт №3651-д. Але, прийняття рішення про передачу майна старих районних рад в громади не пізніше 1 липня 2021 року, як це передбачає законопроєкт, це занадто довгий термін.
Білоцерківський міський голова Геннадій Дикий:
Законопроєкт №3651-д  треба приймати. Можливо, десь будуть невеликі недоліки, але 99% питань щодо врегулювання процедур організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій будуть вирішені. Слід зазначити, що питання схвалення цього законопроєкту є скоріше соціальним, а не політичним. Оскільки за два місяці потрібно провести величезну кількість рішень, щоб, наприклад, забезпечити заробітною платою людей, які працюють в школах, садочках, амбулаторіях, соціальних установах тощо. Тому проєкт Закону треба ухвалити в найкоротші терміни, щоб надати органам місцевого самоврядування механізми для подальшої роботи.
Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан:
Законопроєкт №3651-д мав йти в пакеті законопроєктом №3614 (розроблений ПУЛЬСом, прийнятий 17 вересня, - ред.). Адже по суті, зараз склалася ситуація, коли громади отримали кошти, але вони поки «віртуальні». Для продовження реформи адміністративно-територіального устрою України та територіальної організації влади, необхідно 3 листопада проголосувати за основу законопроєкт №3651-д. Його прийняття дозволить уникнути хаосу в організації діяльності органів місцевого самоврядування після проведення місцевих виборів та не допустити управлінської кризи. Прийняття в цілому на початку грудня забезпечить нормальну системну роботу органів місцевого самоврядування у 2021 році.
Голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин:
Прийняття законопроєкту №3651-д є необхідним, тому що треба унормувати питання, пов’язані з функціонуванням райдержадміністрацій. Зокрема, потрібно завершити дискусії в частині розподілу повноважень щодо вторинного рівня медичної допомоги. Адже по замовчуванню вважається, що лікарні будуть переходити на баланс територіальних громад. Проте на питання «що буде потім, хто візьме на себе ці видатки, як це буде функціонувати» – ніхто відповіді не надає.
В’ячеслав Негода погодився з тим, що питання передачі лікарень вторинної ланки з районного рівня до територіальних громад буде одним з найскладніших, адже не всі громади будуть готові утримувати ці лікарні. Проте з усіма громадами проводяться постійні консультації з цього питання.
Далі О.Слобожан та В.Негода відповіли на запитання глядачів, що надійшли у чат. Запитання стосувалися повноважень місцевого самоврядування у сфері соціального захисту.
В’ячеслав Негода підкреслив, що розподіл повноважень у сфері соціального захисту між обласними державними адміністраціями, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування потребує додаткових консультацій, зокрема з Асоціацією міст України та з громадами.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)