21 / Серпень, 2017
Асоціація міст України звернулась до Мінфіну з пропозицією щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з адміністрування та контролю за сплатою місцевих податків і зборів та проханням провести робочу нараду з членами Правління Асоціації щодо розгляду цього питання. 
Ця пропозиція зумовлена тим, що реорганізація територіальних органів Державної фіскальної служби і, відповідно, зміна їх повноважень негативно позначиться на наповненні бюджетів місцевого самоврядування. Нагадаємо, постановою №237 від 29.03.2017 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» передбачені зміни, відповідно до яких державні податкові інспекції на місцях будуть виконувати виключно сервісні функції.
В АМУ відзначають, що сьогодні між податковими та місцевими фінансовими органами налагоджена ефективна співпраця з наповнення бюджетів усіх рівнів. Зокрема, йдеться про обмін інформацією щодо бази оподаткування, складання проектів місцевих бюджетів та аналізу їх виконання, роботу з погашення заборгованості по платежах та інше.
Однак ініціатива Асоціації міст України не знайшла підтримки з боку Міністерства фінансів. Мінфін вважає, що запропоноване не сприятиме посиленню фінансової основи місцевого самоврядування, а навпаки може привести до додаткових фінансових витрат. У відповіді на лист АМУ зазначено, що органи місцевого самоврядування не забезпечені технічними та фінансовими можливостями для здійснення відповідних процесів та стверджується, що реорганізація терорганів фіскальної служби спрямована лише на оптимізацію процесів у Державній фіскальній службі і ніяким чином не впливатиме на функції контролюючих органів щодо адміністрування податків і зборів, в тому числі і місцевих.
 

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)