25 / Березень, 2020
До АМУ продовжують надходити звернення від міських, селищних, сільських голів з приводу непоправної шкоди економічному розвитку муніципалітетів через затвердження АТ “Укрзалізниця” “Порядку проведення рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій АТ “Укрзалізниця”. За результатами аналізу сформовано перелік з 301 малодіяльної вантажної станції. До переліку увійшли станції, у яких середньодобове загальне навантаження та вивантаження вагонів нижче аналогічного середнього показника усіх вантажних станцій підприємства в цілому по АТ «Укрзалізниця».
АТ «Укрзалізниця» самостійно, без узгодження з Міністерством інфраструктури України, ввело додаткову плату за подачу-забирання вагонів на малодіяльних вантажних станціях, що призвело до збільшення розміру плати для бізнесу в 5-10 разів і паралізувало їх роботу.
Фактично своїм рішенням АТ «Укрзалізниця» поставило під загрозу закриття не лише малодіяльних вантажних станцій, але і сотні підприємств по всій Україні, при цьому тисячі людей можуть залишитися без роботи.
За інформацією органів місцевого самоврядування підвищення тарифів та поява додаткових втрат на перевезення вантажу автотранспортом призводить до таких наслідків:
  • збільшення собівартості продукції основних бюджетоутворюючих підприємств, послаблення їх конкурентоспроможності;
  • зменшення кількості виконаних експортних контрактів та, відповідно, надходження валюти у державу;
  • зменшення рівня заробітної плати;
  • зупинки розвитку підприємств;
  • погіршення екологічного стану в цілому у державі через збільшення шкідливих викидів автотранспортом;
  • зниження надходжень податків до державного та місцевих бюджетів.
АМУ вже піднімала цю проблему перед Кабміном (завантажити) та отримала відповідь від Міністерства інфраструктури України (завантажити), що Міністерство офіційно не погоджувало закриття малодіяльної вантажної станції (лист стосувався станції Городня).
Проте ситуація ускладнюється та не вирішується, тому АМУ звернулася до Прем'єр-міністра України з проханням доручити:
- Міністерству інфраструктури України розглянути рішення щодо скасування затвердженого АТ “Укрзалізниця” Порядку як такого, що несе загрозу соціально-економічному розвитку муніципалітетів;
- Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та Міністерству інфраструктури України спільно розробити рішення про зміну підходів і заходів по боротьбі із збитковістю залізничних вантажних станцій. Це потрібно для того, щоб не призвести до втрат податкових надходжень державного та місцевих бюджетів; закриття підприємств, заводів, фермерських господарств, сільськогосподарських товаровиробників та ін.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)