05 / Червень, 2020
4 червня 2020 року відбулася онлайн-нарада з Мінрегіоном щодо розподілу повноважень органів місцевого самоврядування між власними, делегованими та переданими в рамках підготовки законопроєктів «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації» (у новій редакції), змін до бюджетного та податкового законодавства в сфері адміністративних послуг. Позицію Асоціації міст України представляла експертка з правових питань Інна Скляр. Під час обговорення було виділено основні напрямки над якими потрібно працювати, але разом з тим учасники дійшли консенсусу і спільного бачення щодо сфери повноважень (груп послуг).
Важливий момент – якщо говорити, що створення ЦНАПу це обов’язок органу місцевого самоврядування, то це делеговане повноваження від держави, яке повинно бути «підкріплено» фінансовим ресурсом. Увага під час наради також була зосереджена на наданні органам місцевого самоврядування повноважень у сфері нотаріату, зокрема, не лише у сільських населених пунктах, а у всіх населених пунктах, де немає нотаріусів. Також піднімалося питання надання органам місцевого самоврядування повноважень у сфері реєстрації земельних ділянок. Озвучено важливе застереження, що не всі послуги мають бути зосереджені в ЦНАПі, адже є ряд специфічних послуг, які недоцільно зосереджувати у ЦНАПах у зв’язку з їх складністю або специфікою надання. Не менш важливе питання – встановлення плати за адміністративні послуги. Важливо розуміти, що питання встановлення плати за послуги, які є власними повноваженнями органу місцевого самоврядування – це компетенція органів місцевого самоврядування, а рішення прийняті Урядом матимуть рекомендаційний характер. Консультації продовжуватимуться.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)