13 / Травень, 2020
Асоціація міст України надіслала до Мінінфраструктури висновок на проєкт Закону “Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо організації пасажирських перевезень на автомобільному транспорті. Метою законопроєкту є передача повноважень щодо організації пасажирських автомобільних перевезень від районних державних адміністрацій до обласних державних адміністрацій або ОТГ; запровадження заявницького принципу отримання права працювати на регулярних міжміських внутрішньообласних та міжобласних маршрутах.
АМУ обґрунтувала ряд зауважень та пропозицій, зокрема:
1. Законопроєктом пропонується застосувати різний підхід у відборі автоперевізників для роботи на міських і приміських маршрутах - для органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Так, для органів місцевого самоврядування передбачається здійснення порядку такого відбору шляхом закупівлі послуг за процедурою встановлення законодавством про публічні закупівлі. А для органів державної влади — визначення автомобільного перевізника на міжміському внутрішньообласному та міжміському і приміському міжобласному маршрутах у порядку, встановленому Кабміном. АМУ вважає, що це створить різні правила та, відповідно, нерівні умови діяльності для органів влади різних рівнів.
2. Асоціація міст України не підтримує пропозицію здійснення відбору автомобільних перевізників через систему публічних закупівель. Виходячи із того, що з тексту законопроєкту взагалі незрозумілий механізм та алгоритм здійснення закупівлі таких послуг, вбачаються ризики у його застосуванні на практиці. Адже залишаються відкритими такі питання:
  • що буде предметом закупівлі;
  • на який період укладатиметься договір з автоперевізником;
  • як буде виглядати механізм відшкодування витрат перевізнику за перевезення пільгових категорій громадян на міських та приміських автобусних маршрутах;
  • чи буде передбачено перехідний період до застосування публічних закупівель та ін.
Крім того, практика застосування цього інструменту показує, що через подання скарги учасниками торгів закупівля може бути призупинена. Це створить транспортний колапс на території муніципалітетів і призведе до суспільного невдоволення.
АМУ пропонує у законопроєкті передбачити однаковий підхід відбору автомобільних перевізників як для органів місцевого самоврядування, так і для органів виконавчої влади на основі проведення конкурсу, як і передбачається Законом України “Про автомобільний транспорт”.
З іншими зауваженнями та пропозиціями можна ознайомитися у листі АМУ.

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)