21 / Січень, 2020
Асоціація міст України категорично не підтримує законопроєкт «Про особливості врегулювання проблемних об‘єктів житлового будівництва», оскільки:
  • неприпустимо перекладати на органи місцевого самоврядування повну відповідальність за наслідки комерційних ризиків, які взяли на себе інвестори в будівництво об’єктів житлової нерухомості;
  • для одних громад реалізація норм законопроєкту призведе до зменшення обсягів фінансування капітальних видатків на освітні, медичні, соціальні заклади, а для інших – може бути неможливою через об’єктивні проблеми, пов’язані із відсутністю коштів в бюджеті громади;
  • діяльність комунального підприємства, що виконуватиме функції замовника завершення будівництва проблемних об‘єктів житлової нерухомості (стаття 1 законопроєкту), може визнаватись Антимонопольним комітетом України такою, що спотворює економічну конкуренцію. (Наприклад, 26 вересня 2019 року Антимонопольний комітет зобов’язав КМДА повернути незаконну державну допомогу, визнану недопустимою для конкуренції через діяльність чотирьох комунальних підприємств. Ці КП  працювали на виконання Програми економічного і соціального розвитку на 2018–2020 роки, якою передбачено будівництво, зокрема, об’єктів благоустрою, житлових будинків).
У разі, якщо за органами місцевого самоврядування буде закріплена відповідальність щодо вирішеннія проблем будівництва житла із залученням коштів фізичних або юридичних осіб, а коштів у місцевому бюджеті не вистачатиме, органи місцевого самоврядування можуть отримати репутаційні втрати. А це негативно позначиться на їх діяльності.
 
АМУ поділяє ідею Міністерства розвитку громад та територій щодо необхідності вирішення проблеми недобудов в Україні, але, виходячи із вищезазначеного, вважає, що запропонована законопроєктом модель захисту інвесторів у будівництво об‘єктів житлової нерухомості потребує перегляду та доопрацювання.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)