01 / Жовтень, 2018
На виконання доручення Голови робочої групи з доопрацювання Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затупника Міністра освіти і науки України П. Хобзея від 19.09.2018 року за наслідками засідання робочої групи з внесення змін до формули освітньої субвенції Асоціація міст України проаналізувала надані пропозиції змін до формули та надіслала Міністерству освіти і науки України свої пропозиції:
Пропонована зміна
|
Пропозиції АМУ
|
— коефіцієнт приведення для асистентів вчителя в інклюзивних класах (обраховується на клас), що становить 19,44;
|
— коефіцієнт приведення для асистентів вчителя в інклюзивних класах (обраховується на клас), що становить 20,00; |
3. Розрахункова наповнюваність становить:
1) класів учнями групи I для:
бюджетів міст обласного значення — обласних центрів та
м. Києва — 27; бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами, — 25;
Додати:
Для міст обласного значення, що не є обласними центрами, у яких відсоток сільського населення з 10% до 35% ‒ 22,5;
Для міст обласного значення, у яких відсоток сільського населення більш ніж 35% ‒ 21.
|
3. Розрахункова наповнюваність становить:
1) класів учнями групи I для:
бюджетів міст обласного значення — обласних центрів та
м. Києва — 26; бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами, — 24;
Додати:
Для міст обласного значення,
Для міст обласного значення, у яких відсоток сільського населення більш ніж 35% ‒ 21.
Обґрунтування:
Наразі приєднання сільських територій здійснюється до міст-обласних центрів, тому у формулі має бути передбачено ситуацію фінансування і закладів освіти, розташованих у таких громадах.
|
Додати :
- коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи І, що становить:
для бюджетів міст обласного значення, що не є обласними центрами – 1,12;
|
Додати :
- коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи І, що становить:
|
Окрім того, АМУ звернулась із проханням абзац третій пункту другого Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року, викласти у такій редакції:
«контингента учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти станом на 5 вересня року, що передує плановому бюджетному періоду;».
Це зумовлено великою різницею у розрахунку між статистичним та реальним контингентом здобувачів освіти.
Також АМУ звернулась із проханням внести зміни у розрахунок коефіцієнта приведення кількості ставок педагогічного персоналу:
коефіцієнт приведення кількості ставок педагогічного персоналу (без вчителів), що становить для обласних бюджетів, бюджетів міст обласного значення, Кіпп ‒ 0,199
|
коефіцієнт приведення кількості ставок педагогічного персоналу (без вчителів), що становить для обласних бюджетів, бюджетів міст обласного значення, Кіпп ‒ 0,420
|
Наприклад, у м. Дніпрі середня кількість учнів на 1 школу складає 613 учнів замість врахованих за формульним розрахунком 581 (обраховано, як загальний показник кількості учнів за всіма групами (93109 чол.) поділений на загальну кількість ЗНЗ (152 од.) та розрахунково становить 613 учнів/заклад). Це призводить до необхідності збільшити коефіцієнт педагогічного персоналу, що не проводить уроки (без учителів). За формульним розрахунком педагогічного персоналу, які не викладають години, коефіцієнт розрахований, як середня з/п на одного учня в сумі 1390 грн., тоді як фактично необхідно враховувати 2938,8 грн. (при фактичній кількості учнів 613 на заклад).
Асоціація міст України дякує Вараській, Дніпровській, Дубенській, Житомирській, Київській, Острозькій міським радам та Висоцькій сільській раді за оперативну співпрацю та надані пропозиції з доопрацювання формульного розрахунку освітньої субвенції.
АМУ сподівається на врахування всіх наданих пропозицій та раціональний розрахунок необхідних обсягів освітньої субвенції у наступному бюджетному періоді.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: