Вдосконалення механізмів законодавчого регулювання бюджетних відносин – тема засідання Волинської регіональної платформи

23 / Жовтень, 2018
22 жовтня в Луцьку відбулося засідання Регіональної платформи з розвитку місцевого самоврядування, організоване Волинським РВ АМУ в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує АМУ за фінансової підтримки USAID. Тема заходу - вдосконалення механізмів законодавчого регулювання бюджетних відносин на 2019 рік.
Учасники платформи: міські, селищні та сільські голови, голови ОТГ, представники обласної державної адміністрації та обласної ради. Також у засіданні платформи взяла участь народний депутат України Ірина Констанкевич.
Захід відкрив виконавчий директор Волинського РВ АМУ Богдан Самойленко. Він наголосив, що засідання проводяться з 2015 року, від часу, коли почалась реформа місцевого самоврядування. «Засідання проходять для того, щоб обговорити всі проблемні питання, які турбують місцеве самоврядування. Нині на часі питання бюджету на 2019 рік. Є низка питань, які Асоціація міст України лобіює у Верховній Раді. Сьогодні донесемо до народного депутата позицію АМУ для того, щоб на рівні держави відстоювати інтереси громад-членів Асоціації міст України», – зауважив Самойленко.
 
Консультант з бюджетних питань АМУ Василь Гром розповів присутнім про основні напрями законодавчого врегулювання міжбюджетних відносин за доходами на 2019 рік та особливості організації та проведення бюджетного процесу щодо формування місцевих бюджетів ОТГ у нинішньому році. Він зауважив, що формуючи Держбюджет-2019, Уряд з розрахунку виключив Київ, який має за законом брати участь у вирівнюванні міжбюджетної податкоспроможності. Таким чином Волинь недоотримає 190 мільйонів  гривень доходів, а загалом по країні така сума становитиме 7-8 мільярдів гривень.
Окрім того, у держбюджеті на 2019 рік є невідповідність кількості населення за статистичними даними і населення, що фактично проживає на території громад. Варто відзначити, що Уряд вираховує податкоспроможність громад та нараховує ОТГ інфраструктурну, освітню та медичну субвенції саме на основі статистичних даних.
 
В.Гром навів приклад новоутвореної Липинської ОТГ, де вибори відбудуться у грудні, а в січні громада матиме прямі міжбюджетні відносини з держбюджетом. У громаді різниця між зареєстрованим та фактично проживаючим населенням складає 26%. Через це громада недоотримає базову дотацію, інфраструктурну субвенцію в межах 2,5 мільйонів гривень.
Консультант з правових питань АМУ Валентин Малиновський поінформував, що АМУ пропонує Уряду на 2019 рік збільшити інфраструктурну субвенцію до 4,5 мільярдів гривень. 
Заступник начальника управління Департаменту фінансів Волинської ОДА Володимир Горщар висвітлив питання стану та перспектив фінансової забезпеченості установ бюджетної сфери з врахуванням Проекту Закону про Держбюджет-2019.
Учасники засідання платформи обговорили питання дефіциту освітньої та медичної субвенцій, проблему доріг місцевого значення та інші. 
Народний депутат Ірина Констанкевич зауважила, що зростання бюджетів ОТГ є нерівномірним. «Мені дійсно відомо, що окремі ОТГ це мають. Однак, якщо порівнювати з усією картиною, то говорити про такі багатомільярдні зростання не можна. З одиничних прикладів робити узагальнення не варто», - зазначила народний депутат.
Також вона запропонувала надіслати листа з усіма озвученими на засіданні платформи пропозиціями депутатам-мажоритарникам від Волині.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)