25 / Червень, 2021
25 червня 2021 року у м. Одеса продовжується Діалоговий захід АМУ з питань житлово-комунального господарства. Захід відбувається в рамках Ініціативи «Сприяння всебічному розвитку громад через аналітику, діалог та співпрацю», що реалізовується за підтримки Програми «U-LEAD з Європою».
Учасники: керівники (представники) виконавчих органів з питань житлово-комунального господарства сільських, селищних, міських рад.
В рамках заходу представники громад ознайомилися із досягненнями Одеської міської ради у сфері ЖКГ. Учасники відвідали базу збирання нових багатосекційних трамваїв та гуртожиток КП «Одесміськелектротранс», центр комунальної допомоги, провели огляд підземних контейнерних майданчиків з сонячними панелями на Соборній площі.
Під час ознайомчих візитів учасників супроводжували заступник директора КП «Одесміськелектротранс» Олександр Коваль, директор департаменту міського господарства Одеської міської ради Наталія Мостових, начальник відділу комунального господарства Департаменту міського господарства Катерина Федорова, експерт з питань публічних (комунальних) послуг та відповідної інфраструктури Аналітичного центру Асоціації міст України Олег Гарник.
Представники громад дізналися, що на сьогоднішній день КП «Одесміськелектротранс» є лідером з перевезень по місту Одеса та декілька років визнається кращим транспортним перевізником в Україні. Вся транспортна мережа КП «ОМЕТ» становить 348,66 км протяжності (150,01 км - тролейбус, 198,65 км – трамвай). Забезпечується це матеріальною базою, до складу якої входять два трамвайних депо, які щоденно випускають близько 150 трамваїв на маршрути міста, та тролейбусне депо забезпечує випуск 105 тролейбусів. На базі випуску багатосекційних трамваїв у квітні було зібрано третій трисекційний трамвай Odissey max – найбільший в Україні. Він вміщує 300 людей та оснащений валідатором, 62 посадкові місця та обладнаний під перевезення людей з інвалідністю.
Диспетчерський центр «Швидка комунальна допомога» створено з метою оперативного реагування на аварійні ситуації або будь-які інші проблеми в сфері житлово-комунального господарства Одеси. Містяни можуть повідомляти диспетчеру по телефону 15-01 про такі ситуації. На місце протягом півгодини прибудуть фахівці, визначать обсяг необхідних робіт, повідомлять диспетчеру, який проінформує заявника про терміни виконання, а згодом - і про результат. Наразі в «Швидкій комунальній допомозі» Одеси працюють 27 співробітників, які обслуговують усі райони міста. Створення єдиного кол-центру дозволило істотно скоротити штатні одиниці в міських ЖКС.
Інноваційний комплекс підземних контейнерних майданчиків з сонячними панелями працює повністю автономно, обладнаний чотирма сонячними батареями, системою Wi-Fi та Led-підсвічуванням. Заряду сонячної панелі вистачає на 50 спусків і підйомів платформи. Комплекс обладнаний системою контролю наповнення контейнерів. Спеціальний датчик сповіщає, коли місця для відходів там більше немає. Такі контейнери встановлюватимуться й надалі за бюджетні та позабюджетні кошти. Також йдуть перемовини з забудовниками: при будівництві ЖК встановлювати саме такі баки.
Підсумував другий день роботи експерт АМУ Олег Гарник: «Проблемні питання у сфері ЖКГ не закінчуються ніколи. Якісні комунальні послуги, тарифи, благоустрій - це постійно турбує жителів та голів громад. Саме тому ми два дні з представниками центральної та місцевої влади обговорювали ці проблеми, шукали рішення, дискутували і ділилися досвідом. Дякуємо Одесі за гостинний прийом, за співпрацю і підтримку, за те, що поділилися «житлово-комунальним» досвідом. Очевидно, що питання ЖКГ для місцевої влади – одне з найпріоритетніших: тут впроваджують інноваційні рішення, інвестиційні програми, оптимізують технології. Сподіваюся, після заходу представники громад повезуть в свої муніципалітети цінні ідеї з готовими рішеннями, щоб якнайшвидше втілити їх у життя».
Про перший день Діалогового заходу АМУ читайте тут.
Галузь: