26 / Вересень, 2017
22 вересня в Івано-Франківському регіональному відділенні Асоціації міст України відбувся практикум із застосуванням законодавства на тему: «Реформування освіти: стан і перспективи». Захід організовано в рамках Проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізується Асоціацією міст України за підтримки USAID.
Практикум відбувся на базі опорного навчального закладу – Войнилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Калуської районної ради.
У заході взяли участь ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Роман Зуб`як, директор департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА Віктор Кімакович, начальник відділу освіти Калуської районної державної адміністрації Оксана Савчук, прикарпатські вчителі та експерти.
З вітальним словом перед учасниками заходу виступив директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Стефанчук, який наголосив, що в контексті реформи з децентралізації, секторальні реформи відіграють важливу роль, зокрема освітня, оскільки відповідно до аналізу використання бюджетних коштів органи місцевого самоврядування, у тому числі ОТГ, найбільше витрачають на освіту. Адже освітня субвенція розрахована тільки на зарплати педагогів. Частково ці витрати покриває держава за рахунок додаткової дотації на оплату енергоносіїв. «Нещодавно схвалений Закон «Про освіту» чітко розставляє пріоритети не лише щодо навчального процесу, а й стосовно обов’язків із забезпечення приміщень шкіл органами місцевого самоврядування», – наголосив Юрій Стефанчук. За його словами, Войнилівська опорна школа зуміла зекономити 500 тис грн у результаті організації навчального процесу.
Регіональний консультант АМУ з юридичних питань Марія Баран у своєму виступі зосередила увагу на тому, що нового чекати від реалізації закону про освіту. За словами експерта, в законі акцентовано увагу на основних нововведеннях щодо функціонування загальноосвітніх навчальних закладів: право ЗНЗ на автономію, врахування індивідуальної освітньої траєкторії, інклюзивній освіті, інклюзивному освітньому середовищі. Марія Баран звернула увагу, що законом підкреслено важливість державної мови в навчальному процесі. Зміни також торкнулися видів освіти, форм здобуття освіти, рівнів освіти, компетентностей освіти, територіальної доступності повної середньої освіти, освітнього округу, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти, громадської акредитації закладу освіти, атестації та сертифікації педагогічних працівників, місця та ролі ДСЯО, змін в процесі виборів директора школи, фінансування системи освіти тощо, про що зазначила Марія Баран.
Про стан впровадження освітньої реформи в Івано-Франківській області поінформувала експерт Ірина Савка, яка модерувала захід.
Директор Більшівцівської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів Наталія Самочко розповіла про можливість підвищення рівня надання освітніх послуг через функціонування опорної школи на прикладі Більшівцівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Також у рамках заходу відбулася екскурсія Войнилівською опорною школою.
У заході взяли участь ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Роман Зуб`як, директор департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА Віктор Кімакович, начальник відділу освіти Калуської районної державної адміністрації Оксана Савчук, прикарпатські вчителі та експерти.
З вітальним словом перед учасниками заходу виступив директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Стефанчук, який наголосив, що в контексті реформи з децентралізації, секторальні реформи відіграють важливу роль, зокрема освітня, оскільки відповідно до аналізу використання бюджетних коштів органи місцевого самоврядування, у тому числі ОТГ, найбільше витрачають на освіту. Адже освітня субвенція розрахована тільки на зарплати педагогів. Частково ці витрати покриває держава за рахунок додаткової дотації на оплату енергоносіїв. «Нещодавно схвалений Закон «Про освіту» чітко розставляє пріоритети не лише щодо навчального процесу, а й стосовно обов’язків із забезпечення приміщень шкіл органами місцевого самоврядування», – наголосив Юрій Стефанчук. За його словами, Войнилівська опорна школа зуміла зекономити 500 тис грн у результаті організації навчального процесу.
Регіональний консультант АМУ з юридичних питань Марія Баран у своєму виступі зосередила увагу на тому, що нового чекати від реалізації закону про освіту. За словами експерта, в законі акцентовано увагу на основних нововведеннях щодо функціонування загальноосвітніх навчальних закладів: право ЗНЗ на автономію, врахування індивідуальної освітньої траєкторії, інклюзивній освіті, інклюзивному освітньому середовищі. Марія Баран звернула увагу, що законом підкреслено важливість державної мови в навчальному процесі. Зміни також торкнулися видів освіти, форм здобуття освіти, рівнів освіти, компетентностей освіти, територіальної доступності повної середньої освіти, освітнього округу, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти, громадської акредитації закладу освіти, атестації та сертифікації педагогічних працівників, місця та ролі ДСЯО, змін в процесі виборів директора школи, фінансування системи освіти тощо, про що зазначила Марія Баран.
Про стан впровадження освітньої реформи в Івано-Франківській області поінформувала експерт Ірина Савка, яка модерувала захід.
Директор Більшівцівської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів Наталія Самочко розповіла про можливість підвищення рівня надання освітніх послуг через функціонування опорної школи на прикладі Більшівцівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Також у рамках заходу відбулася екскурсія Войнилівською опорною школою.