18 / Січень, 2019

Асоціація міст України звернулась до Міністерства фінансів України з проханням роз’яснити, чи можуть органи місцевого самоврядування сплачувати судові вимоги, які виникли внаслідок несвоєчасного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на оплату житлових субсидій населенню, за рахунок цієї субвенції. А якщо це не можливо, то з яких джерел мають компенсуватися ці витрати.

Відповідно до статей 89 та 102 Бюджетного кодексу України пільги на оплату на житлово-комунальних послуг та житлові субсидії населенню надаються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Відповідно до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим постановою Уряду від 04.03.2002 №256, перерахування субвенцій здійснюється щомісячно згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету, але в межах фактичних зобов'язань відповідних бюджетів щодо пільг, субсидій.
У 2017-2018 роках ця субвенція перераховувалась місцевим бюджетам несвоєчасно. За даними Держстату заборгованість державного бюджету за пільги та субсидії у квітні 2017 року становила 35 млрд грн., а у лютому 2018 року – 30 млрд грн. Через це місцеві органи соцзахисту не могли своєчасно відшкодовувати вартість субсидій та пільг, наданих населенню за послуги підприємств з надання, постачання, транспортування, розподілу електричної енергії і природного газу. У результаті підприємства-надавачі послуг почали подавати позовні заяви до місцевих органів соцзахисту щодо стягнення заборгованості за несвоєчасне відшкодування коштів за надані пільги та субсидії населенню.
 

Так, Господарський суд Дніпропетровської області в межах справи № 904/2585/18 за позовом ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» виніс рішення стягнути з Управління праці та соціального захисту населення міста Новомосковська на користь ТОВ «Дніпропетровськгаз збут» 4,4 млн гривень, в тому числі 916 тис. грн. – 3% річних; 3 444 тис. грн. – інфляційні втрати; 65 тис. грн. –  витрати по сплаті судового збору.

Також, ТОВ «Київоблгаззбут» подав позовну заяву до управління соціального захисту населення Бориспільської міської ради щодо стягнення на користь ТОВ «Київоблгаззбут» 11,3 млн. гривень, в тому числі 10 711 тис. грн. – заборгованість; 290 тис. грн. – 3% річних; 336,6 тис. грн. – інфляційні втрати.

Тобто, суд зобов’язав органи місцевого самоврядування сплачувати підприємствам заборгованість, яка виникла внаслідок несвоєчасного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Тож АМУ очікує від Мінфіну роз’яснення, за які кошти можна сплачувати судові вимоги.

Лист АМУ (завантажити)

Нагадаємо, Асоціація міст України неодноразово зверталась з цього приводу до Уряду у 2017 та у 2018 роках.

 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)