01 / Червень, 2018
31 травня у Житомирському РВ АМУ пройшов практикум із застосування законодавства на тему: «Особливості формування та виконання бюджетів ОТГ. Ефективне управління фінансовими ресурсами. ПЦМ». Захід проведено в рамках проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС).
Серед учасників заходу – заступники міських голів, представники фінансових управлінь та відділів місцевих рад.
Виконавчий директор Житомирського регіонального відділення Асоціації міст України Тетяна Кухарська, відкриваючи засідання, розповіла про роботу Асоціації міст України та Проекту ПУЛЬС у сфері децентралізації та побажала учасникам плідної роботи.
Під час практикуму учасники говорили про формальне та неформальне планування розвитку громад, середньострокове бюджетування, джерела наповнення бюджету громади та програмно-цільовий метод, а також ділились досвідом з вирішення проблемних питань у сфері фінансів.
Модератор заходу Діна Прохорчук ознайомила учасників практикуму із нормативними документами, якими органи місцевого самоврядування керуються під час планування та виконання місцевих бюджетів. Йшлося й про законодавче підґрунтя регулювання міжбюджетних трансфертів, освітню, медичну субвенції та їх розподіл, зокрема в об’єднаних територіальних громадах.
Учасники дізналися більше про те, що означає для місцевих бюджетів перехід на середньострокове планування та як зміниться процес бюджетування на місцевому рівні, а також їх ознайомили зі змінами до нормативної бази з програмно-цільового методу (ПЦМ), які набули чинності 1 січня 2018 року. Д.Прохорчук поділилась досвідом Житомира щодо переходу на середньострокове планування, а також розказала про плани на подальшу роботу: «Ми вже давно працюємо над проектом бюджету на наступний рік. І у нас є мрія, щоб бюджети не лише на 2019 рік, а й на наступні 3 роки затверджувалися до 1 вересня».
Представники Житомирської міської ради наголосили на необхідності синергії департаментів фінансів та економічного розвитку, оскільки між візією міста, ОТГ, плануванням та забезпеченням розвитку громади – тісний зв'язок. «За сухими цифрами завжди стоять люди, за статистикою – певні людські ресурси, взаємовідносини у громаді. Тому діяти спільно: в об’єднаній громаді це може бути один виконавчий орган ради у складі спеціалістів з економічного розвитку та фінансистів, у містах – окремо, але діяти синергічно», - зауважив регіональний консультант з бюджетних питань Сергій Гаращук.
Багато на засіданні йшлося і про джерела наповнення місцевих бюджетів. Зокрема, модератор презентувала роботу відділу з питань дотримання законодавства про працю, розповіла про інспекційні відвідування посадовцями місцевих підприємств, про налагодження діалогу з бізнесом, проведення звірок спільних реєстрів з податковою службою, про роботу із відкритими реєстрами, базами даних.
Наприкінці практикуму учасники підвели підсумки, обмінялися досвідом, отримали відповіді на свої запитання.