03 / Вересень, 2019
Асоціація міст України проаналізувала проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (№1059 від 29.08.2019 р.), який знаходиться на розгляді Комітету Верховної ради України з питань економічного розвитку та надала свої висновки і пропозиції (лист АМУ).
Цим законопроєктом пропонується виключити частину 5 зі статті 30, статтю 40 із Закону «Про регулювання містобудівної діяльності», а також абзац 3 із частини 10 статті 12 із Закону України «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду», в яких йдеться про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту. До Асоціації міст України надходять звернення від органів місцевого самоврядування, які занепокоєні такою ідеєю. Адже скасування сплати замовником будівництва пайового внеску в розвиток інфраструктури спричинить втрати місцевих бюджетів у обсязі більш як 1,6 млрд грн (за результатами 2018 р.), що призведе до вимушеного скорочення інвестиційних видатків територіальних громад.
Пайові внески є важливим джерелом надходжень до бюджету розвитку, завдяки якому є можливість розбудовувати території та покращувати якість життя населення. Так, за результатами опитування, яке провела Асоціація міст України серед 142 міст та 283 ОТГ, було виявлено наступне:
  • відсоток покриття місцевих бюджетів пайовими внесками достатньо високий – 92% опитаних міст та 34,3% опитаних ОТГ отримують пайові внески;
  • пайові внески складають більше 50% бюджету розвитку чималої кількості міст та ОТГ (42 опитаних міст та 26 ОТГ).
АМУ наголошує, що в Україні реальна потреба у коштах на фінансування розвитку інфраструктури громад є значно більшою (за результатами 2018 р. – 42,5 млрд грн), ніж надходження пайових внесків до місцевих бюджетів (1,6 млрд грн у 2018 р.). Тому відміна пайової участі призведе до ще більшого недофінансування інвестиційних потреб територіальних громад.
Окрім того, до законопроєкту не надані належні фінансово-економічні розрахунки та пропозиції щодо джерел покриття втрат доходів місцевих бюджетів, що суперечить частині третій статті 142 Конституції України: «витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою».
Асоціація міст України просить не підтримувати законодавчі пропозиції, якщо вони не передбачають достатніх компенсаторів втрат доходів місцевих бюджетів на розвиток інфраструктури.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)