15 / Листопад, 2021
У парламентському Комітеті з питань економічного розвитку готується до другого читання проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про Фонд державного майна України" та інших законодавчих актів України щодо сприяння залученню інвестицій в процесі приватизації та оренди державного і комунального майна» №4572 від 04.01.2021 року.
Асоціація міст України у листі до Комітету висловила підтримку законопроєкту №4572, зокрема, в частині розширення переліку тих, хто матиме право на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону:
► переможці процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», для здійснення діяльності в орендованих приміщеннях, які перебувають на балансі замовника, якщо умовами процедури закупівлі передбачено, що послуга (робота) повинна надаватися (виконуватися) із використанням приміщень замовника – на строк, необхідний для виконання договору про закупівлю;
► заклади охорони здоров’я державної та комунальної власності, в тому числі ті, які діють у формі казенних та комунальних некомерційних підприємств.
АМУ вважає, що такі зміни дозволять вирішити проблеми із забезпечення надання послуг пов’язаних із орендною майна, зокрема щодо організації харчування в школах, надання медичних послуг.
Водночас, АМУ звертає увагу на ряд можливих негативних змін, які пропонуються законопроєктом:
- ускладнення формування переліку об’єктів, які підлягають приватизації, зокрема, такий перелік формується окремими рішеннями щодо кожного об’єкту приватизації, що створює зайві формальні перешкоди для прийняття рішень;
- втручання в організаційні питання розпорядження комунальною власністю, зокрема, покладання основних функцій з приватизації комунального майна на місцеву раду (колегіальний орган, менш оперативний в прийнятті рішень) - логічніше передбачити можливість делегування частини таких функцій спеціальному виконавчому органу приватизації (аналогічно Фонду державного майна) або виконавчому органу загальної, галузевої компетенції.
- позбавлення органів місцевого самоврядування такого інструменту, як оренда майна з правом викупу, що значно погіршує можливості органів місцевого самоврядування управляти занедбаними об'єктами та підвищувати їх інвестиційну привабливість.
- тривалі строки оформлення оренди комунального майна і тривалість процедури ставить органи місцевого самоврядування у вкрай невигідне становище, порівняно з приватним сектором.
- відсутність запобіжників від зловживань під час аукціонів на право оренди/продовження договорів оренди, оскільки не передбачене дієве покарання для переможців, які відмовляються від укладення договору, що суттєво уповільнює процедуру і може призвести до значних втрат місцевих бюджетів;
- не передбачення права на отримання в оренду державного/комунального майна без проведення аукціону для громадських організацій (питання осіб з інвалідністю, ветеранів війни тощо), що суттєво обмежує можливості органів місцевого самоврядування із взаємодії з громадським сектором.
Асоціація міст України звернулася до парламентського Комітету з питань економічного розвитку з проханням врегулювати названі проблеми та врахувати надані пропозиції до законопроєкту №4572.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)