08 / Квітень, 2022
У парламенті розглядається законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо порядку преміювання посадових осіб органів місцевого самоврядування»№7247, яким пропонується запровадити втручання обласних державних (військових) адміністрацій у внутрішні питання діяльності органів місцевого самоврядування.
Авторами законодавчої ініціативи виступили більше десяти народних депутатів України.  Документ вже передано у парламентські Комітети.
Асоціація міст України категорично не підтримує законопроєкт №7247 як такий, що порушує конституційні принципи розподілу повноважень між державною владою та місцевим самоврядуванням, підриває взаємовідносини між місцевим самоврядуванням та державною владою, а під час воєнного стану - і обороноздатність країни.
АМУ наголошує, що положення законопроєкту №7247 порушують:
 
► норми Конституції України
Ст.19 Конституції України зобов’язують органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При цьому, такий обов’язок не припиняється навіть у період воєнного стану.
Конституція України (зокрема статті 118 та 119) не наділяє обласні та районні державні адміністрації правом нагляду (у тому числі у вигляді погодження) за рішеннями органів місцевого самоврядування з питань власних повноважень. Оскільки військові адміністрації мають тимчасовий статус обласних та районних державних адміністрацій, відповідно і вони не наділені Конституцією України таким правом.
 
► принципи Європейської хартії місцевого самоврядування, що ратифікована Україною
Порушення ст. 4 та 6 – це  непрямі методи підпорядкувати місцеве самоврядування органам виконавчої влади. Органи місцевого самоврядування не припиняють здійснювати свої повноваження і у період війни і тому потребують ще більше організаційних та інституційних можливостей для забезпечення ефективного управління своїми структурами та персоналом. Окрім того порушуються принципи ст.8 щодо домірності нагляду за власними повноваженнями органів місцевого самоврядування.
 
► базові норми служби в органах місцевого самоврядування
Порядок і умови преміювання працівників органів місцевого самоврядування визначається Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» № 2493-III, а розмір і умови преміювання кожного працівника залежить від його особистого вкладу в діяльність органу. А необхідність погодження самого преміювання та його розміру щодо кожного конкретного працівника з головою ОДА (ВА) виглядає взагалі абсурдно.
 
Асоціація міст України звернулася до Спікера парламенту, голів фракцій та груп, голів Комітетів з проханням не голосувати за законопроєкт №7247, а до авторів - відкликати його, і сподівається на підтримку місцевого самоврядування у цей важкий для країни час.
 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)