15 / Березень, 2018
15 березня Кіровоградське регіональне відділення Асоціації міст України проводить на базі навчально-виховного комплексу «Кіровоградський колегіум» практикум із застосування законодавства на тему: «Новації законодавства у сфері освіти. Особливості надання освітніх послуг в умовах реформування». Захід організовано в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
У практикумі беруть участь представники органів місцевого самоврядування Кіровоградської області, профільні спеціалісти управлінь та відділів, викладачі та методисти загальноосвітніх закладів.
Модератором заходу виступає начальник Управління освіти Міської ради міста Кропивницького Лариса Костенко, яка ознайомила учасників з можливостями для розвитку і підвищення конкурентоспроможності здобувачів освіти, освітян та закладів освіти, що надає новий закон «Про освіту». При цьому було наголошено, що результат впровадження реформи буде залежати від усіх, насамперед, від роботи викладачів і закладів освіти, яким надається набагато більша свобода у виборі змісту і форм навчання, а також від спроможності органів місцевого самоврядування забезпечити освіту необхідними для розвитку ресурсами. «Надзвичайно важливо швидко реагувати на численні виклики, пов’язані з паралельними реформами, зокрема, реформою децентралізації, яка дозволила місту Кропивницькому збільшити фінансову підтримку шкіл і садочків, провести низку капітальних ремонтів із застосуванням енергозберігаючих технологій, одночасно поклавши на управлінців цілу низку нових обов’язків, включно з втіленням на практиці прозорої схеми використання ресурсів в форматі «гроші ходять за дитиною»», — зазначила Л.Костенко.
Аналіз і практичні аспекти реалізації Державного стандарту початкової освіти представили директор Центру методичної та соціально-психологічної служби (ЦМСПС) Марцеліна Пахолівецька та методист ЦМСПС Оксана Крамаренко. Учасники практикуму виконали декілька вправ на виявлення основних відмінностей методичних інструментів, що використовуються в контексті новації освіти. Відбулася дискусія з питань формування проектів нової нормативно-законодавчої бази Міністерства освіти і науки України.
Директор інклюзивно-ресурсного центру м.Кропивницького Олена Дорошенко презентувала нові можливості Центру та відзначила важливість повноцінної інтеграції дітей із особливими потребами у освітнє середовище.
Модератор Л.Костенко відзначила важливість ухваленого напередодні Урядом Положення про Державну службу якості освіти України як важливого інструменту для проведення моніторингу якості освітньої діяльності та якості освіти; інституційного аудиту та вивчення роботи органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики, акредитації громадських фахових об’єднань та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти, контролю обліку дітей шкільного віку, організації ЗНО; участі у проведенні сертифікації педагогічних працівників.