Асоціація міст України співпрацює з Дитячим Фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні для допомоги органам місцевого самоврядування забезпечувати необхідний захист та підтримку сімей з дітьми, які постраждали внаслідок воєнних дій.
Громадам надається цільова фінансова підтримка у розмірі 50 тисяч доларів США, а також проводяться тренінги експертів Асоціації для органів місцевого самоврядування з метою підвищення їх організаційної спроможності у питаннях фінансування в умовах воєнного стану, проведення закупівель, антикорупційних та інших питань.
Допомогу вже отримали 35 з 51 територіальних громади, які спрямовують кошти на:
• облаштування місць тимчасового проживання ВПО;
• облаштування закладів освіти, підготовка їх до опалювального сезону;
• закупівлі продуктових та гігієнічних наборів;
• закупівлі медично обладнання, обладнання для організації освітнього процесу;
• облаштування дитячих просторів, місць для відпочинку, ігор та спорту.
Довідково
Ініціатива ЮНІСЕФ «Громада, дружня до дітей та молоді» об’єднує місцеву владу, громадянське суспільство та бізнес задля спільної мети – створення комфортного для дітей та молоді середовища, де кожен може реалізувати свій потенціал.
Партнерами ініціативи в Україні є Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA); Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України; Міністерство соціальної політики України; Міністерство молоді та спорту України; Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»; Уповноважений Президента України з прав дитини, Національна Молодіжна Рада України.
Ініціатива передбачає захист 5 базових прав дитини, включаючи право бути почутими, право на охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, право на безпеку, дитинство, визнання та справедливе ставлення. Громади, які ведуть активну роботу в напрямку захисту прав дітей та молоді та успішно реалізували план дій, отримують офіційний статус, який дозволить громаді більш тісно працювати з іншими громадами, як всередині України, так і за її межами, залучати інвестиції, передусім, у соціальні проекти, а також сигналізувати про досягнення та позитивні зміни для дітей та молоді.