19 / Березень, 2019
19 березня в Кіровоградському регіональному відділенні Асоціації міст України відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Реформування освіти. Нова українська школа. Розвиток інклюзивного навчання». Захід організовано в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)», який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
Участь у заході, що відбувався на базі інклюзивно-ресурсного центру № 2 взяли голови ОТГ, селищні голови, їх заступники з гуманітарних питань, керівники шкіл та представники методичних кабінетів.
Відкрила практикум Виконавчий директор Кіровоградського РВ АМУ Валентина Ільюшкіна, яка наголосила, що інклюзивна освіта - це, насамперед, право кожної дитини на отримання якісних освітніх послуг і ліквідація соціальної ізоляції дітей із особливими потребами.
Модератор практикуму, начальник управління освіти міської ради Кропивницького Лариса Костенко акцентувала увагу на тому, що елементи інклюзивної освіти в Кропивницькому почали впроваджувати декілька років тому. В результаті на сьогодні у місті діє три інклюзивно-ресурсних центри (ІРЦ). Їх досвід нині є однією з провідних практик Всеукраїнського масштабу. На сьогоднішній день у Кропивницькому 646 дітей з особливими потребами залучені до різних форм навчання: спеціального, індивідуального та навчання в інклюзивних класах. Якщо у 2015-2016 навчальному році було лише 5 інклюзивних класів, то цього року їх вже 15. Фінансується інклюзивна освіта і з місцевого, і з державного бюджету, окрім того спеціалісти ІРЦ залучають проекти міжнародної підтримки.
Питання надання якісної інклюзивної освіти пов’язано із наявністю кваліфікованих кадрів. Тож модератор заходу та керівники ІРЦ розповіли про можливості отримання другої або додаткової освіти з дефектології. Впродовж практикуму учасники мали можливість попрацювати у групах. Спеціалісти-дефектологи з різних напрямків продемонстрували, як саме має бути організовано навчання із дітьми з особливими потребами.
Наприкінці практикуму учасники отримали відповіді на актуальні питання і обмінялись контактами із спеціалістами, щоб в подальшому тісно співпрацювати у напрямку розвитком інклюзивної освіти на територіях.