01 / Червень, 2018
31 травня у Рівненському регіональному відділенні Асоціації міст України відбувся практикум із застосування законодавства на тему: «Організація надання адміністративних послуг в ОТГ. Створення Центрів надання адміністративних послуг». Захід проведено в рамках проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС).
У практикумі взяли участь представники об’єднаних територіальних громад, які вже вже створили центри надання адміністративних послуг, знаходяться у процесі їх створення або планують відкрити у ссвоїй громаді ЦНАП.
Модератор практикуму - адміністратор Рівненського Центру надання адміністративних послуг Рената Тарасюк - представила особливості Закону України «Про адміністративні послуги» та систему надання адміністративних послуг. Також учасники розглянули законодавчі ініціативи щодо удосконалення системи адміністративних послуг та з’ясували, як відбувається створення ЦНАПів та організація надання адміністративних послуг в ОТГ.
Учасникам практикуму презентували досвід діяльності ЦНАПу при міській раді в місті Дубно. Це другий найбільший ЦНАП в області після рівненського. Директор Дубенського ЦНАПу Вікторія Хорупанська наголосила, що потрібно звернути особливу увагу на забезпечення якісної підготовки працівників для обслуговування клієнтів та роботи у центрі на прийомі громадян, створити умови для належного надання послуг ЦНАПом. За її словами, нині ЦНАП у Дубно надає понад 150 послуг населенню. Також там були створені комфортні умови для відвідувачів. Він оснащений системою електронної черги. Люди в одному місці можуть отримати усі необхідні адмінпослуги.
Далі для учасників практикуму було презентовано проект ЦНАПу у Миляцькій ОТГ та організація його роботи – від самої ідеї і до функціонування вже сьогодні. Нині ЦНАП налагодив співпрацю з усіма соціальними службами і надає повний спектр адмінпослуг населенню. Завдяки створенню шести віддалених робочих місць старости у селах видають усі необхідні довідки жителям. Найбільша проблема ЦНАПу – це нестача кваліфікованих кадрів, які мають досвід роботи з людьми.
Наприкінці практикуму відбулася дискусія. Учасники отримали відповіді на свої питання та обмінялися досвідом з колегами.