Сьогодні лише 20% випускників українських шкіл обирають навчання у профтехучилищах, притому що в Європі в середньому цей показник становить 40%, а в деяких країнах ЄС сягає 70%. Відновлення престижності робітничих професій є одним з головних викликів МОН у процесі модернізації професійної освіти. Як повідомляє Міністерство освіти і науки України, на цьому наголосив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей під час міжнародної конференції «Навички для світу, що змінюється», присвяченій Туринському процесу.
Захід проходив у італійському місті Турин, де розміщується штаб-квартира організатора конференції European Training Foundation (ETF).
«Модернізація професійної освіти – один із чотирьох основних пріоритетів МОН, і ми готові до змін, що допоможуть створити нову якість професійної освіти. Звіти, що розроблялися у межах Туринського процесу, свідчать: професійна освіта в Україні перебуває на етапі кардинальних перетворень. Новації, які ми запроваджуємо, насамперед пов’язані з нашою інтеграцією в європейський простір та децентралізацією влади в Україні», – розповів заступник Міністра.
Серед інших викликів МОН він відзначив створення ефективної системи багаторівневого управління профтехосвіти, оптимізацію мережі ПТНЗ та надання їм автономії, а також розвиток системи державно-приватного партнерства.
«У межах децентралізації ми передали фінансування навчальних закладів на обласний рівень, а формуванням регіонального замовлення на підготовку кадрів займаються новостворені регіональні ради. Водночас з держбюджету цього року виділено 119млн грн для підтримки професій загальнодержавного значення. Ще 50млн грн – на обладнання навчально-практичних центрів за трьома найбільш дефіцитними професіями. На 2016-17 роки заплановано відкриття 50 таких центрів в усіх регіонах України», – повідомив Павло Хобзей.
Держава також повністю фінансує здобуття загальної середньої освіти, що продовжують отримувати учні, які приходять на навчання після 9-го класу. Так, йдеться про більш ніж 2млрд гривень, що складає практично половину усіх видатків на професійну освіту в Україні.
У межах заходу Павло Хобзей провів зустрічі з чинним директором ETF Мадлен Сербан, майбутнім директором агенції Цезаре Онестіні, а також з директором Директорату Європейської Комісії з питань працевлаштування, соціальної політики та інклюзії Жорді Курелем. Сторони обговорили подальшу співпрацю між Україною та ЄС у сфері професійно-технічної освіти та необхідні кроки задля розширення формату співробітництва.
Довідково: Туринський процес започаткований Європейським фондом освіти у 2010 році та об’єднує 27 країн Європи. Мета Туринського процесу – аналіз професійної освіти в країнах-учасницях на основі зібраних статистичних даних, що дає змогу моніторити тенденції розвитку, розробляти прогнози, а також обмінюватися досвідом у сфері професійно-технічної освіти.
З 2010 року Україна бере участь в четвертому раунді Туринського процесу, підсумки якого якраз були підбиті під час міжнародної конференції «Навички для світу, що змінюється».
В Україні у межах «Туринського процесу» було підготовлено національні звіти за 2010, 2012, 2014 та 2016 роки.
Окрім того, у 2013-2014 роках в Україні реалізовано пілотний проект ЄФО «Туринський процес – розвиток потенціалу регіонів». Методологію підготовки Туринського звіту було апробовано у 5 пілотних регіонах – Дніпропетровській, Вінницькій, Сумській, Хмельницькій областях та м. Києві.
У 2016 році «Туринський процес» в Україні був дворівневим – передбачав поєднання регіонального і національного рівнів. Кожним регіоном проведено моніторинг системи ПТО. Підготовлено 25 регіональних програм розвитку економіки та системи професійно-технічної освіти.
Джерело: http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/06/13/prestizh-profesijnoyi-os...