27 / Березень, 2017
23-24 березня у м. Первомайську Миколаївської області працювала Секція АМУ з питань освіти. Захід відбувся в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID. Учасники - представники органів управління освітою з 12 областей України.
Аналітик Асоціації міст України Людмила Мозгова доповіла про зміни в законодавстві галузі освіти, розповіла про Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року». За круглим столом члени Секції обговорили законодавчу карту, що підготовлена Аналітичним центром АМУ на основі Секторальної стратегії реформування галузі, затвердженої на засіданні Правління АМУ 9 грудня 2016 року. За підсумками засідання до законодавчої карти внесено ряд правок та пропозицій, які будуть враховані при розробці відповідних нормативно-правових актів. 

 

Так, до законодавчої карти було внесено такі зміни:

  1. Замінено наказ Міністерства освіти і науки України № 772 від 13.06.2013 року «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів» на актуальний документ, а саме на наказ Міністерства освіти і науки України № 67 від 30.01.2015 року «Про затвердження порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів». Визначено необхідність внесення змін до п. 9, зокрема щодо вивчення якості освіти, крім 11, у 4, 5 та 9 класах; щодо запровадження механізму суспільної оцінки ролі навчального закладу здобувачами освіти, починаючи з 14 річного віку.
  2. Додано до нормативно-правових документів нові редакції Законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту».
  3. Запропоновано запровадити обовʼязкову годину психолога для учнів 1–11 класів.
  4. Запропоновано започаткувати з метою вивчення причин професійного вигорання педагогічних працівників та попередження його наслідків у системі освіти діяльність акмеологічної служби.
  5. Прийнято рішення запровадити альтернативу фінансовій автономії навчального закладу, зокрема шляхом створення проектів бухгалтерської служби для декількох навчальних закладів як більш ефективній моделі забезпечення фінансування освіти.
  6. Запропоновано запровадити конкурсний відбір педагогічних працівників на посаду.
  7. Прийнято рішення визначити обовʼязки та відповідальність засновників благодійних фондів, що діють в освіті.
  8. Прийнято рішення передбачити у Типових штатних нормативах посаду заступника директора з виховної роботи.

 

Крім того, відбулось обговорення важливих питань управлінської діяльності в галузі, зокрема йшлось про організацію навчання за концепцією Нової української школи; забезпечення пільгового підвезення дітей та педагогічних працівників; організацію харчування дітей та учнів (пільгових категорій); формування кадрової політики у галузі освіти; необхідність змін до типових штатних нормативів дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів; забезпечення виховної складової навчально-виховного процесу, соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу; проблеми організації та проведення ЗНО як ДПА; перспективи оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів; доведення освітньої субвенції, її профіцит та дефіцит у регіонах. Також обговорено питання щодо встановлення місцевих доплат педагогічним працівникам.
Окрім того, учасники запропонували до вивчення власний досвід, зокрема:
В управлінській сфері: щодо запровадження системи електронного документообігу в системі освіти та діяльності лабораторії інформаційно-комунікаційних технологій на базі фізико-математичної гімназії № 17 (м. Вінниця); створення освітніх округів та управління освіти в ОТГ (м. Помічна Кіровоградської області); організація інклюзивного навчання, реорганізація та оптимізація мережі навчальних закладів міста (м. Одеса).
З питань змісту навчально-виховного процесу: організація інноваційної та дослідно-експериментальної роботи (м. Біла Церква Київської області, м. Миколаїв); запровадження здоровʼязбережувальних технологій у навчально-виховний процес (м. Березань Київської області); підготовка за кошти місцевого бюджету дітей до міжнародних конкурсів (м. Вінниця); організація білінгвального навчання у спеціалізованих школах, запровадження міського моніторингу якості освітніх послуг (м. Одеса).
З питань місцевого фінансування та організації освітніх проектів: залучення ґрантів та благодійників (м. Умань Черкаської області, м. Хмельницький); реалізація громадських ініціатив шляхом упровадження «Бюджету громадських ініціатив» (м. Вінниця); планування бюджету освітньої галузі (м. Березань Київської області); встановлення місцевих виплат педагогічним працівникам, фінансування соціальних виплат в освіті на оздоровлення та харчування дітей (м. Одеса).
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)