25 / Травень, 2017

24-25 травня 2017 року у Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти відбулись засідання робочої групи з доопрацювання до другого читання проекту Закону «Про освіту» (реєстр. № 3491-д від 04.04.2016; народні депутати України) під головуванням заступника завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Олени Козієвської.

До роботи було залучено науковців, представників Міністерства освіти і науки України, керівників навчальних закладів та експертів у галузі. Участь від Асоціації міст України у роботі групи взяла аналітик із питань освіти Людмила Мозгова.

  

На порядок денний засідань було винесено узгодження норм законопроекту із нормами прийнятого на цьому тижні Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг».

Так, до повноважень органів місцевого самоврядування додався обовʼязок створювати ресурсні центри інклюзивної освіти та підвозити дітей та педагогічних працівників із особливими потребами, у тому числі автобусами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних.

Поряд із тим законодавчо закріплюється обовʼязок держави надавати субвенцію, що буде спрямована на інклюзивну освіту.

Аналітик АМУ Людмила Мозгова наголосила на необхідності прописати у такому разі можливість не тільки оплачувати з цієї субвенції корекційно-розвиткові заняття, що здійснюються виключно логопедами та дефектологами, а й корекційно-розвивальні та корекційно-відновлювальні, що належать до компетенції практичних психологів та соціальних педагогів. «На сьогодні є звернення від міст, які отримали таку субвенцію, але не можуть повністю використати її, у звʼязку з неможливістю оплачувати корекційно-розвивальні та корекційно-відновлювальні заняття дітей із особливими освітніми потребами. Адже дітей, які потребують виключно корекційно-розвиткових занять значно менше, ніж тих, хто потребує фахового супроводу практичного психолога та соціального педагога. Внесення до законопроекту уточнення спростить механізм цільового використання субвенції, що має бути спрямована на фактичний розвиток таких здобувачів освіти, а не залишатись невикористаним залишком на кінець бюджетного року. Так буде виконано важливе соціальне призначення цієї субвенції!» – додала аналітик. Робоча група розглянула це і прийняла рішення додатково узгодити це питання з Міністерством освіти і науки України, в цілому підтримуючи позицію аналітика АМУ.

Під час уточнення Прикінцевих положень Законопроекту здійснено внесення змін у спеціальні закони, що діють у галузі освіти.

Так, було розглянуто нормативно-правовий статус закладів позашкільної освіти.

Члени робочої групи виявили бажання нормативно прописати заборону органам місцевого самоврядування здійснювати реорганізацію позашкільних навчальних закладів, управляти майном тощо. Аналітик АМУ Людмила Мозгова наполягла на дотриманні норм чинного Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і правах територіального громади самостійно вирішувати такі питання. Дискусія тривала досить довго, проте вдалось переконати членів робочої групи на недоцільності такої заборони.

На завтра, 26 травня 2017 року, винесено питання статті 7 про мову освіти, що на сьогодні є найбільш дискусійною у політичному просторі.

Законопроект має бути доопрацьований до 31 травня 2017 року, попередньо його розгляд заплановано Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти на 07 червня 2017 року.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)