25 / Березень, 2021
На розгляді у Комітеті Верховної Ради з питань бюджету знаходиться законопроєкт «Про внесення зміни до статті 29 Бюджетного кодексу України у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» №5154 від 25.02.2021.
Законопроєкт передбачає порядок зарахування до державного бюджету надходжень від збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що пропонується взаємопов’язаним проєктом Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» №5153 від 25.02.2021.
Асоціація міст України в цілому підтримує проведення детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян, в тому числі й шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів, оскільки одноразове (спеціальне) добровільне декларування фізичними особами їхніх активів (передбачене цими законопроєктами) є формою виведення з тіні доходів, прихованих від оподаткування. Адже раніше бюджети місцевого самоврядування, як і державний бюджет, недоотримали фінансовий ресурс від незадекларованих (прихованих) доходів.
Законопроєкт передбачає порядок зарахування до державного бюджету надходжень від збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що пропонується взаємопов’язаним проєктом Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» №5153 від 25.02.2021.
Асоціація міст України в цілому підтримує проведення детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян, в тому числі й шляхом запровадження добровільного декларування фізичними особами належних їм активів, оскільки одноразове (спеціальне) добровільне декларування фізичними особами їхніх активів (передбачене цими законопроєктами) є формою виведення з тіні доходів, прихованих від оподаткування. Адже раніше бюджети місцевого самоврядування, як і державний бюджет, недоотримали фінансовий ресурс від незадекларованих (прихованих) доходів.
АМУ вважає, що при розподілі находжень від збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування необхідно дотримуватися визначеного бюджетним законодавством принципу справедливості і неупередженості при розподілі суспільного багатства. Зважаючи на це, надходження від збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування слід розподілити між усіма бюджетами аналогічно розподілу надходжень податку на доходи фізичних осіб.
Асоціація міст України надіслала пропозиції парламентському Комітету з питань бюджету та звернулася з проханням врахувати їх при ухваленні рішення щодо законопроєкту №5154.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: