Заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський представив пріоритети діяльності МОН у реформуванні професійної (професійно-технічної) освіти (презентація).
Звертаємо увагу на основні завдання:
- Створення єдиної системи професійної освіти, що поєднає професійно-технічну та фахову передвищу освіти та відповідає ринку праці.
- Удосконалення змісту та якості професійної освіти.
- Підвищення іміджу професійної освіти, що сприймається як достойна освітня траєкторія для випускників шкіл.
Так, міністерство визначає такі пріоритети:
Формування оптимального механізму фінансування та управління у сфері професійної освіти
- Реалізувати пілотний проєкт фінансування професійної (професійно-технічної) освіти. Нагадуємо, що йдеться про експериментальну передачу фінансування закладів професійної освіти, розташованих у містах-обласних центрах, виключно з обласних бюджетів у трьох областях (Сумській, Одеській та Вінницькій).
- Активізувати роботу щодо передачі закладів професійної освіти з державної у комунальну власність.
- Розпочати створення наглядових рад у закладах професійної освіти.
- Розробити концепцію створення інформаційної системи управління професійною освітою.
Модернізація інфраструктури закладів професійної освіти
- Створити навчально-практичні центри у закладах професійної освіти на конкурсній основі.
- Унормувати питання набуття статусу центру професійної досконалості закладами професійної освіти.
Оновлення змісту професійної освіти
- Затвердити методику розроблення стандартів професійної освіти.
- Затвердити методичні рекомендації з розроблення освітніх програм.
Створення інструментів оцінювання якості професійної освіти
- Розробити рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
- Розробити критерії та процедури проведення інституційного аудиту.
- Затвердити типове положення про кваліфікаційний центр оцінювання і визнання результатів навчання осіб.
Створення передумов для підвищення якості роботи педагогічних працівників закладів професійної освіти
- Провести функціональне обстеження системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної освіти.
- Розробити нові програми стажування та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної освіти.
Залучення представників бізнесу до освітнього процесу у закладах професійної освіти
- Унормувати процес здобуття професійної освіти за дуальною формою.
- Розробити освітні програми курсів з психолого-педагогічних підготовки для працівників підприємств, що долучаються до освітнього процесу.
Комунікація реформи професійної освіти та престижності робітничих професій
- Розробити стратегію та план комунікації реформи професійної освіти.
- Провести регіональні та всеукраїнські конкурси фахової майстерності, у тому числі WorldSkills.
- Провести комунікаційну кампанію.
Також матеріали МОН містять інформацію щодо нового порядку створення Навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, про стан передачі майна до комунальної власності, щодо кадрової роботи, особливостей аудиту мереж закладів професійної освіти, а також щодо дуальної форми здобуття освіти та стану проведення протипожежної профілактики у закладах.
Аналітичний центр АМУ