20 / Січень, 2020

Заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський представив пріоритети діяльності МОН у реформуванні професійної (професійно-технічної) освіти (презентація).

Звертаємо увагу на основні завдання:

  1. Створення єдиної системи професійної освіти, що поєднає професійно-технічну та фахову передвищу освіти та відповідає ринку праці.
  2. Удосконалення змісту та якості професійної освіти.
  3. Підвищення іміджу професійної освіти, що сприймається як достойна освітня траєкторія для випускників шкіл.

Так, міністерство визначає такі пріоритети:

Формування оптимального механізму фінансування та управління у сфері професійної освіти

  • Реалізувати пілотний проєкт фінансування професійної (професійно-технічної) освіти. Нагадуємо, що йдеться про експериментальну передачу фінансування закладів професійної освіти, розташованих у містах-обласних центрах, виключно з обласних бюджетів у трьох областях (Сумській, Одеській та Вінницькій).
  • Активізувати роботу щодо передачі закладів професійної освіти з державної у комунальну власність.
  • Розпочати створення наглядових рад у закладах професійної освіти.
  • Розробити концепцію створення інформаційної системи управління професійною освітою.

Модернізація інфраструктури закладів професійної освіти

  • Створити навчально-практичні центри у закладах професійної освіти на конкурсній основі.
  • Унормувати питання набуття статусу центру професійної досконалості закладами професійної освіти.

Оновлення змісту професійної освіти

  • Затвердити методику розроблення стандартів професійної освіти.
  • Затвердити методичні рекомендації з розроблення освітніх програм.

Створення інструментів оцінювання якості професійної освіти

  • Розробити рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
  • Розробити критерії та процедури проведення інституційного аудиту.
  • Затвердити типове положення про кваліфікаційний центр оцінювання і визнання результатів навчання осіб.

Створення передумов для підвищення якості роботи педагогічних працівників закладів професійної освіти

  • Провести функціональне обстеження системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної освіти.
  • Розробити нові програми стажування та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної освіти.

Залучення представників бізнесу до освітнього процесу у закладах професійної освіти

  • Унормувати процес здобуття професійної освіти за дуальною формою.
  • Розробити освітні програми курсів з психолого-педагогічних підготовки для працівників підприємств, що долучаються до освітнього процесу.

Комунікація реформи професійної освіти та престижності робітничих професій

  • Розробити стратегію та план комунікації реформи професійної освіти.
  • Провести регіональні та всеукраїнські конкурси фахової майстерності, у тому числі WorldSkills.
  • Провести комунікаційну кампанію.

Також матеріали МОН містять інформацію щодо нового порядку створення Навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, про стан передачі майна до комунальної власності, щодо кадрової роботи, особливостей аудиту мереж закладів професійної освіти, а також щодо дуальної форми здобуття освіти та стану проведення протипожежної профілактики у закладах.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)