19 / Квітень, 2017
Сьогодні, 19 квітня, на засіданні Уряду було прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 2 Положення про освітній округ».
Цим нормативно-правовим актом вносяться зміни до пункту 2 Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №777. До повноважень опорного навчального закладу додається обовʼязок підвозити учнів та педагогів (не менш ніж з трьох сіл, селищ, у яких ліквідовано загальноосвітні навчальні заклади) до опорного навчального закладу та до місця проживання. Також уточнено правовий статус філії, що, виконуючи функцію початкової школи, може також за рішенням засновника виконувати функції основної школи та дошкільного підрозділу навчально-виховного комплексу.
«Часто філії опорних шкіл – це заклади, в яких було понижено ступінь після створення опорної школи. Тобто раніше в приміщенні цього закладу могла повноцінно функціонувати старша, базова та початкова школа. Після створення опорної школи в філії залишилася, наприклад, лише початкова школа. Часто в таких закладах є вільні приміщення, де можна відкрити повноцінних дитячий садок, але законодавством це не було унормовано. Цим рішенням ми робимо крок назустріч місцевим громадам і даємо їм можливість утворювати у філіях повноцінні НВК», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Також постанова вносить деякі зміни у визначення опорної школи. Зокрема, до таких шкіл тепер можуть відноситися заклади, що не мають філій, але до них здійснюється підвезення учнів не менше ніж з трьох селищ, сіл.
У Пояснювальній записці констатовано, що реалізація проекту акта не потребує додаткових витрат з державного та місцевого бюджетів. Поряд із тим розширюється територія обслуговування автотранспортом, а отже, збільшуються видатки на утримання автобусів та пальне. Ці витрати, на думку експертів АМУ, можуть бути компенсовані за рахунок економії, що виникне за наслідками ліквідації загальноосвітніх навчальних закладів.
Документ прийнято з доопрацюванням. МОН планує підкреслити в постанові важливість підвезення до опорних шкіл дітей із особливими потребами. Також Міністерство співпрацюватиме із Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю над забезпеченням умов для підвезення учнів з особливими потребами у тих населених пунктах, де це необхідно.
Нагадуємо, що наразі в Україні функціонує 178 опорних навчальних закладів. З 2013-2014 до 2016-2017 навчальних років було реорганізовано зі зміною ступеня 485 навчальних закладів, що відповідає політиці МОН, згідно з якою початкова школа має бути якнайближче до місця проживання учня.
Аналітик АМУ Людмила Мозгова зауважує: «Змінами, запропонованими постановою, до функціональних обовʼязків керівника опорного навчального закладу додається обовʼязок забезпечувати та контролювати довезення учнів та педагогів, що не є освітньою складовою, а належить до соціальної послуги. Вважаємо, що це повноваження має належати засновнику. Адже саме засновник зможе більш гнучко визначити, як забезпечити це повноваження: або шляхом запровадження програми «Шкільний автобус», чи через заключення договорів із перевізниками, або в інших формах. Завдання керівника опорного закладу – забезпечити якість наданих освітніх послуг в опорній школі та її філіях».
 
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)