25 / Вересень, 2020
Асоціація міст України звернулася до Мінрегіону з проханням підтримати пропозицію АМУ щодо спрямування 30% коштів ДФРР бюджетам сільських, селищних, міських територіальних громад пропорційно їх площі та кількості сільського населення (з рівною вагою обох факторів) на реалізацію програм і проєктів регіонального розвитку згідно з програмами соціально-економічного розвитку громад.
Слід зазначити, що раніше АМУ розглянула та надала пропозиції до законопроєкту «Про внесення змін до статті 241 Бюджетного кодексу України» (щодо підвищення ефективності використання коштів державного фонду регіонального розвитку)», розробленого Мінрегіоном. 17 вересня 2020 року Урядовий Комітет врахував пропозиції АМУ та відправив законопроєкт на доопрацювання.
Пропозиції АМУ передбачали:
  • недопущення централізації ресурсу ДФРР (законопроєктом передбачалося 70% залишати на центральному рівні, що суперечить децентралізаційному курсу та призвело б до диспропорцій у розвитку регіонів);
  • здійснення розподілу коштів між областями відповідно до чисельності населення (законопроєкт передбачав розподіл відповідно до чисельності населення та площі областей. При цьому деякі регіони мали б значні втрати коштів, зокрема Чернівецька, Тернопільська, Луганська, Донецька області).
Зважаючи на те, що зазначені кошти розподілятимуться між 1469 територіальними громадами та будуть спрямовуватися у тому числі на об’єкти, передані з районного рівня, АМУ пропонує спрямувати територіальним громадам саме 30% коштів ДФРР. Прийняття такої норми гарантуватиме надходження коштів до 1469 бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад. Ці кошти є вкрай необхідними для становлення та розвитку громад, зокрема тих, що були утворені у 2019 - 2020 роках (що становлять близько 50% від загальної чисельності), і які так і не отримали кошти на формування необхідної базової інфраструктури.
Законопроєкт також передбачає, що програми і проєкти, які забезпечують виконання завдань, визначених регіональними стратегіями розвитку та реалізуються за рахунок ДФРР, підлягають співфінансуванню з місцевих бюджетів в обсязі не менше 10%, тоді як чинна редакція статті передбачає співфінансування з місцевих бюджетів на рівні 10%.
АМУ категорично не підтримує норму щодо зміни обсягу співфінансування з місцевих бюджетів, оскільки навантаження на місцеві бюджети щоденно збільшується, а фінансові ресурси - зменшуються. Як наслідок, в конкурсі ДФРР зможуть взяти участь лише декілька органів місцевого самоврядування, що мають відповідний рівень бюджетного забезпечення, решта – не зможуть конкурувати за відповідний ресурс. Тому цю норму слід залишити в чинній редакції.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)