06 / Червень, 2019

До Асоціації міст України звертаються міські голови щодо сприяння їх територіальним громадам у вирішенні питання стосовно належного забезпечення освітньою субвенцією та визначення відсотка співфінансування з місцевого бюджету заходів, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Щодо розрахунку обсягів освітньої субвенції для міст обласного значення, що приєднали до себе сільські населені пункти

Наразі для розрахунку необхідного обсягу освітньої субвенції територіальним громадам міст обласного значення, що приєднали суміжні сільські, селищні територіальні громади, застосовується єдиний коефіцієнт як для міських навчальних закладів, що призвело до недостатнього забезпечення освітньою субвенцією. Доцільно зазначити, що відповідно до частини третьої статті 4 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» добровільне об’єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості.

З огляду на викладене, просимо переглянути формулу розрахунку освітньої субвенції та здійснювати розрахунок із врахуванням приєднаних сільських, селищних територіальних громад та відповідного коефіцієнту для сільських, селищних закладів освіти.

Щодо відсотка співфінансування державної субвенції з бюджетів громад

Постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2018 року № 237 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» (далі ‒ Субвенції) визначено, що закупівля дидактичних матеріалів, музичних інструментів, сучасних меблів, комп’ютерного обладнання, мультимедійного контенту для закладів загальної середньої освіти та їх доставка здійснюється на засадах співфінансування, зокрема для закладів, розташованих у районах та в об’єднаних територіальних громадах, не більш як 90 відсотків ‒ за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків ‒ за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Відповідно до частини десятої статті 7 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» утворення об’єднаної територіальної громади, до складу якої увійшли територіальна громада міста республіканського Автономної Республіки Крим або обласного значення і територіальна громада (територіальні громади) села, селища, іншого міста суміжного району, зміни меж районів не потребує. Тобто відповідно до чинного адміністративно-територіального устрою заклади загальної середньої освіти сільських, селищних територіальних громад, що приєдналися до територіальних громад міст обласного значення, розташовані в адміністративних межах районів. Таким чином, співфінансування з місцевих бюджетів на здійснення відповідних закупівель таким закладам має бути як для закладів розташованих у районах, тобто 90 відсотків ‒ за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків ‒ за рахунок коштів місцевих бюджетів.

У зв’язку з тим, що розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад здійснюється обласними державним адміністраціями, АМУ просить МОН надати їм відповідні роз’яснення щодо відсотків співфінансування з місцевих бюджетів.

З метою забезпечення надання якісних освітніх послуг АМУ також звернулась до МОН із проханням врегулювати зазначені в листі питання та поінформувати про спосіб їх вирішення Асоціацію міст України. Відповідний лист надіслано до МОН.

Аналітичний центр АМУ

 

 

 

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)