22 / Травень, 2017

Асоціація міст України розглянула проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів» (далі – Законопроект), надісланий листом Міністерства освіти і науки України № 1/11-4402 від 10.05.2017, та повідомляє наступне.

Законопроектом пропонується унормувати механізм здійснення регіонального замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів у вищому, професійно-технічному навчальному закладі, закладі післядипломної освіти та інших установах. Асоціація міст України в цілому підтримує необхідність визначення середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці, що має забезпечити закриття вакансій та стабільність економічного і соціального розвитку регіонів України. Поряд із тим вважаємо за доцільне висловити такі пропозиції та зауваження до змісту Законопроекту.

Щодо розмежування понять державного та регіонального замовлення

Змінами до частини першої статті 2 Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів» пропонується додати до поняття державного замовлення регіональне замовлення. При цьому редакцією Законопроекту повноваження зі здійснення таких замовлень покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує та реалізує державну політику у сфері державного замовлення, та/або структурний підрозділ Ради міністрів освіти і науки Автономної Республіки Крим, департаментами (управліннями) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за погодженням з регіональними радами професійно-технічної освіти. За такої редакції нормативно-правового акту і державне, і регіональне замовлення можуть здійснювати названі вище субʼєкти. На нашу думку, це спричинить правову колізію, за якої державне замовлення зможуть формувати регіони, а регіональне – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує та реалізує державну політику у сфері державного замовлення. Пропонуємо розмежувати частину першу статті 2 Законопроекту на два абзаци, якими унормувати субʼєктів, що формують виключно державне замовлення, і окремо субʼєктів, які формують регіональне.

Щодо внесення органів місцевого самоврядування до переліку регіональних замовників

Пунктом 2-1 частини першої статті 1 Законопроекту визначається перелік субʼєктів – Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації – які можуть формувати регіональне замовлення на підставі даних, наданих субʼєктами, визначеними у частині другій статті 2 Законопроекту. У той же час сільські, селищні, міські ради до суб’єктів надання пропозицій на підготовку фахівців до цього переліку не віднесені. На нашу думку, це суперечить нормам підпункту «е» пункту 2 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України, відповідно до якого до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів обʼєднаних територіальних громад,  що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать видатки на професійно-технічну освіту з бюджетів міст обласного значення-обласних центрів (на оплату послуг з підготовки кваліфікованих робітників на умовах регіонального замовлення у професійно-технічних та інших навчальних закладах державної та/або комунальної власності, які розташовані на території зазначених міст). Окрім того, питання заповнення вакансій на ринку праці, особливо в комунальній сфері, є надзвичайно важливим складником діяльності органів місцевого самоврядування.

Виходячи з зазначеного, просимо включити сільські, селищні, міські ради до переліку субʼєктів, пропозиції яких мають враховуватися при формуванні регіональних замовлень.

Загальний висновок: Зважаючи на вище зазначене, Асоціація міст України погоджує проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів» із зауваженнями, які просимо врахувати.

Відповідний лист надіслано до Міністерства освіти і науки України.

Аналітичний центр АМУ

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)