01 / Вересень, 2022
Сьогодні ще залишається низка потреб органів місцевого самоврядування, для вирішення яких необхідне подальше доповнення та уточнення переліку видатків місцевих бюджетів, які можуть здійснюватися в умовах воєнного стану. На основі звернень територіальних громад Асоціація міст України підготувала проект змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 590.
АМУ пропонує доповнити перелік видатків, які можуть здійснюватися в умовах воєнного стану, зокрема, видатками на:
► технічне обслуговування та цілодобове спостереження за пожежною сигналізацією; оплату послуг з поточного ремонту систем пожежної сигналізації, автоматичних систем пожежогасіння локального застосування, систем оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, систем протидимного захисту, системи централізованого пожежного спостереження, системи диспетчеризації (для посилення захисту населення);
► оплату придбання техніки та обладнання для комунальних підприємств, які здійснюють діяльність з благоустрою населених пунктів; придбання спеціальної техніки та автомобільного транспорту; внески до статутного капіталу комунальних підприємств (поводження з побутовими відходами, благоустрій та озеленення) (для забезпечення реалізації комплексу робіт та заходів із благоустрою населених пунктів);
► оплату послуг фінансового лізингу для придбання комунальної техніки; придбання матеріалів, запчастин для сільськогосподарської техніки (для забезпечення продовольчої безпеки країни);
► оплата геодезичних робіт; оплату послуг проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, що підлягає продажу; оплату робіт з розробки технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (підготовка документів до продажу та оренди комунального майна/земельних ділянок для компенсації втрат місцевих бюджетів, спричинених військовою агресією російської федерації проти України);
► оплату послуг за реставрацію, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів сфери охорони здоров’я комунальної власності; оплату послуг з проведення поточного ремонту приміщень для встановлення рентгенографічного обладнання згідно з переліком, затвердженим МОЗ (для надання послуг з охорони здоров’я);
► оплату послуг професійної правничої допомоги;
► оплату послуг виготовлення проектно-кошторисної документації, роботи з капітального ремонту, встановлення, улаштування, побудови, монтажу систем пожежної сигналізації, автономних систем пожежогасіння, автономних систем пожежогасіння локального застосування локального застосування, систем оповіщення захисту, системи централізованого пожежного спостереження, систем диспетчеризації (в тому числі авторський і технічний нагляди), зокрема у цивільних спорудах (для посилення захисту населення);
► поточний ремонт житлового фонду, поточний та капітальний ремонт ліфтів;
► придбання газових плиток, газових балонів та комплектуючих до них;
► придбання та експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури та інших технічних засобів оповіщення і зв’язку цивільного захисту;
► капітальні видатки на розвиток критичної інфраструктури (для підготовки до опалювального сезону 2022/2023, відновлення зруйнованих об’єктів під час військової агресії російської федерації проти України);
► капітальні видатки за рахунок кредитних коштів, отриманих від міжнародних фінансових організацій;
► оплата послуг оцінки вартості об’єктів (майна) пошкоджених, знищених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації (для підготовки до опалювального сезону 2022/2023, відновлення зруйнованих об’єктів під час військової агресії російської федерації проти України);
► оплата послуг обстеження ушкодження, знищення об’єктів (майна) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації та оплата послуг зі складання відповідних дефективних актів (для підготовки до опалювального сезону 2022/2023, відновлення зруйнованих об’єктів під час військової агресії російської федерації проти України);
► виконання робіт з будівництва та реконструкції кладовищ;
► оплату послуг з виготовлення проектно-кошторисної документації, роботи з капітального ремонту та будівництва світлофорних об’єктів, зупиночних комплексів (зупинок) громадського транспорту, капітального ремонту трамвайних ліній, колій, контактних мереж електротранспорту;
► оплату послуг за проведення лабораторних досліджень проб води та продуктів харчування;
► оплату послуг з організації та проведення громадсько-культурних заходів, спрямованих на підвищення рівня патріотичності та моральної підтримки населення; оплату послуг з організації всеукраїнських обмінів для дітей та молоді, заходів з національно-патріотичного напрямку для дітей та молоді; оплату послуг з організації молодіжного та дитячого туризму (для підвищення рівня патріотичності та моральної підтримки населення);
► придбання робочої станції для оформлення та видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон з електронним носієм або паспорта громадянина України у формі ID-картки та для реєстрації/зняття з реєстрації місць проживання/перебування осіб (внесення змін до ID-карток) з комплектом обладнання; придбання обладнання та послуг для підключення центрів надання адміністративних послуг до Єдиного державного демографічного реєстру України (для надання населенню адміністративних послуг з оформлення документів) та ін.
Асоціація міст України звернулася до Міністра фінансів України Сергія Марченка з проханням підтримати такі пропозиції та ініціювати перед Прем’єр-міністром України Денисем Шмигалем внесення відповідних змін до постанови № 590.
Нагадаємо, завдяки злагодженій співпраці Асоціації міст України з Міністерством фінансів України та Державною казначейською службою України Уряд періодично актуалізує перелік видатків, за якими здійснюються платежі Казначейством за дорученням клієнтів. Детальніше про такі зміни за посиланнями 1, 2, 3, 4, 5.
Галузь: