02 / Березень, 2021
На розгляді в Комітеті Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування знаходиться проєкт Закону «Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою населених пунктів» №4111 від 17.09.2020, яким пропонується введення п’яти річного мораторію на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою в населених пунктах.
Асоціація міст України проаналізувала законопроєкт та пропонує: 
Частина 1 ст.3 законопроєкту передбачає можливість вибіркового видалення окремих зелених насаджень, не визначаючи при цьому порядку їх видалення. З метою забезпечення можливості визначення механізму видалення зелених насаджень АМУ пропонує доповнити частину 1 ст.3 Законопроєкту реченням наступного змісту: «Таке видалення здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».
⇒ Частина 1 ст.3 законопроєкту передбачає виключний перелік об'єктів соціальної та культурної сфери (лікарні, школи, дитячі садки, музеї, художні галереї, бібліотеки), для будівництва яких дозволяється вибіркове видалення окремих зелених насаджень на об’єктах благоустрою. Такий виключний перелік унеможливить видалення зелених насаджень з метою будівництва інших об’єктів соціальної та культурної сфери, наприклад: ліцеїв, гімназій, поліклінік, диспансерів, будинків культури тощо. АМУ пропонує не передбачати такий виключний перелік або перерахувати у ньому всі можливі об’єкти соціальної та культурної сфери.
⇒ Частина 2 ст.3 законопроєкту передбачає перелік осіб, які складають акт у разі необхідності негайного видалення зелених насаджень внаслідок надзвичайної та аварійної ситуації. Зазначаємо, що підпункт 7 пункту «а» ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає, що до власних повноважень органів місцевого самоврядування належить повноваження здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень. За таких умов, представники органів місцевого самоврядування повинні бути включені до переліку осіб, які фіксують видалення окремих зелених насаджень у разі аварійних та надзвичайних ситуацій. В той же час частина 2 ст.3 законопроєкту передбачає випадки, за яких допускається можливість негайного видалення окремих зелених насаджень у встановленому порядку без оформлення дозволу. Необхідно зазначити, що частина 4 ст.28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» уже передбачає можливість видалення зелених насаджень у тому випадку, якщо вони загрожують життю, здоров'ю громадян, а також майну громадян та/або юридичних осіб. З метою уникнення правової колізії, коли два Закони України будуть по різному регулювати однакові правові відносини, АМУ пропонує виключити частину 2 ст.3 законопроєкту.
Асоціація міст України в цілому підтримує законопроєкт №4111, однак наполягає на  врахуванні вищенаведених пропозицій.
 
 
 
Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)