Інфраструктура Тернопільської області із запровадженням децентралізації починає зазнавати позитивних змін. Завдяки тому, що значно більше коштів тепер акумулюється в бюджетах громад, люди можуть розпоряджатися ними на свій розсуд. Все частіше мешканці громад обирають в якості пріоритету ремонт доріг.
В першу чергу, дорожники ремонтують автошляхи державного значення, а потім переходять до місцевих. Однак, зважаючи на економічну ситуацію в країні і відповідно обмежене фінансування, часто місцеві дороги отримують лише малий відсоток від потреби ремонту.
У минулому році Служба автомобільних доріг у Тернопільській області вперше здійснила ремонт дороги на умовах співфінансування із Байковецькою громадою. Завдяки співпраці 8 кілометрів автошляху Ігровиця-Дубівці-Смиківці були відновлені. В тому числі на 4 кілометрах дороги проведений капітальний ремонт. В результаті відновлено під′їзди до населених пунктів: Стегниківці, Курники, Лозова, Шляхтинці.
Позитивний досвід співпраці дорожників та байківчан не міг не заохотити інші громади Тернопільщини. Загалом у 2016 році договори про спільну оплату робіт було укладено ще з Різдвянівською сільською радою, Золотопотіцькою селищною радою, Борщівською і Теребовлянською міською радою, Чортківською райдержадміністрацією.
Наразі роботи активно проводяться на трьох об’єктах. Фінансують їх в однаковій мірі органи місцевого самоврядування і Служба автомобільних доріг. Так, за пропозицією Теребовлянської районної ради ремонтується автодорога Струсів-Різдвяни. На об’єкт по 200 тисяч гривень виділила райрада та Служба автодоріг. Також у Лановецькому районі за зверненням Борсуківської сільської ради розпочали ремонт на автошляху Ланівці-Вишнівець. На нього було виділено по 100 тисяч гривень кожною зі сторін.
Дорожню техніку можна побачити зараз і на автодорозі Березовиця-Острів. Там ремонтують покриття проїзної частини. По 4 мільйони гривень на нього виділила САД та Острівська сільська рада.
При цьому, Служба автомобільних доріг у Тернопільській області відновлює дороги за допомогою "диво-техніки". Тут вирішили впровадити пілотний проект з механізмом Wirtgen КМА, який базується у Великій Березовиці. Подібний механізм для дорожніх робіт на Тернопільщині ніколи раніше не застосовувався. Першими побачити результати зможуть мешканці сіл Чернихівці і Колодне.
Ця техніка дозволяє оптимізувати процес ремонту доріг зі значним заощадженням коштів: робимо більше, платимо менше. Так, суть роботи цього механізму в тому, що він змішує знятий старий шар асфальтобетону з гранітними щебеневими матеріалами, цементом і емульсією. Згодом асфальтоукладальник встелює монолітний шар.
Етапи ремонту із застосуванням цієї технології виглядають так: спершу за допомогою фрези знімається та подрібнюється старе асфальтобетонне покриття, тоді брухт за допомогою механізму збирають і висипають у міксер установки Wirtgen КМА. Там до грануляту додаються мінеральні домішки, воду, бітумну емульсію, цемент, щебінь. Суміш встелюють і ущільнюють. Змішування матеріалів відбувається в установці без попереднього їх розігріву і сушки, що дозволяє економити на паливі. Також при застосуванні установки значно зменшені викиди шкідливих речовин в атмосферу.
Тернопільські дорожники, використовуючи такі установки, «вбивають двох зайців»: утилізовують старе дорожнє покриття та економлять на матеріалах, повторно його використовуючи.
Служба автомобільних доріг у Тернопільській області звертається до лідерів громад: долучитися до відновлення інфраструктури загального користування області можна вже сьогодні. Пропозиції щодо ремонту на умовах співфінансування можна надсилати на електронну пошту САД teletayp@ukr.net або за адресою Україна, 46001, м.Тернопіль, вул.О.Кульчицької, 8.