Учням Шишацької спеціалізованої школи імені В.І. Вернадського стане цікавіше вивчати природничі науки, завдяки сучасній цифровій лабораторії.
Цифрові лабораторії у кабінетах фізики, хімії та біології оснастили портативними комп’ютерами, інтерактивними дошками та іншим обладнанням. Принцип роботи лабораторії пояснив експерт Малої академії наук Ігор Чернецький. Він провів невеликий експеримент з біології, щоб показати на практиці значущість придбаного обладнання. Подібна інновація допоможе учням на уроках робити вимірювання сили, вологості повітря та температури. Отримані дані одразу потрапляють до комп’ютерів та відображаються у вигляді графіків
Заступник Міністра освіти і науки Роман Греба задоволений тим, як Шишацька громада освоїла державну субвенцію. Проте, нині стоїть питання про підвищення якості середньої освіти по всій Україні. Адже результати ЗНО у сільських школах нижчі за міські. Тому подібний метод освіти допоможе учням підвищити та закріпити рівень знань.
– Сама будівля школи потребує ремонту. Але що стосується закупівель та використання субвенцій, то я задоволений. Сьогодні ми бачили показовий приклад того, як можуть ефективно використовуватися державні кошти. Впевнений, для дітей це будуть дуже цікаві уроки, – говорить Роман Греба.
Представник Міністерства освіти і науки також зазначив, що концепція нової української школи передбачає перехід від школи знань до школи навичок:
– Їх можна отримати лише за допомогою практичних занять, яке забезпечено завдяки встановленому обладнанню. Школи Полтавщини займають гідне місце серед українських, але хотілося б більше. Якщо брати в цілому ситуацію з освітою в країні, то якість середньої освіти дуже низька. Лише близько 10% батьків задоволені рівнем освіти. Нам є над чим працювати.
Подібні цифрові лабораторії можуть встановити і школах інших ОТГ, але за власної ініціативи та за допомогою державних субвенцій.
– Подальше фінансування шкіл у інших громадах залежатиме від ініціативи місцевого самоврядування. Якщо вони за рахунок своїх коштів починають цей процес, то ми теж за рахунок обласного бюджету будемо допомагати. Школа – це не лише дах, вікна і стіни. Школа – це сучасні класи. Вона вимагає сьогодні сучасного обладнання і адаптування до всього сучасного, – говорить Валерій Головко.
Наступного року Шишацька спеціалізована школа імені В.І. Вернадського планує зробити капремонт.
– Ми домовилися, що ОТГ через півтора місяці після отримання проекту експертизи розпочне у школі оздоблювати зовнішню покрівлю та замінювати вікна. І на наступний рік ми разом, за допомогою коштів обласного бюджету, все ж таки приведемо цю школу у відповідність до стандартів шкіл, яких сьогодні потребують наші діти, – зазначає Валерій Головко.
Нині у Полтавській області подібні цифрові лабораторії мають у Кобеляцькому, Семенівському та Решетилівському районах. Важливість STEM-освіти відзначив представник компанії «ENGLER» Михайло Каліткін:
– Ми надали обладнання різних виробників та створили єдину систему, якою обладнані кабінети хімії, фізики, біології та географії. Таке ж мають ще три ОТГ на Полтавщині. Будемо й надалі підтримувати цю систему. Зараз розпочали дводенний тренінг для вчителів, через три місяці зробимо перекваліфікацію та навчатимемо роботі з обладнанням вчителів по області, щоб вони могли якісно передати свої знання учням.
Директор Департаменту освіти і науки ОДА Олена Харченко зазначила, що викладачі пройшли тренінги і тепер відповідно до сучасних вимог за новим методом навчати учнів:
– Буквально протягом кількох останніх днів викладачі і Шишацької школи імені Вернадського, й інших навчальних закладів, куди було поставлено таке ж обладнання, пройшли спеціальне навчання. Тому на сьогодні вчителі обізнані. Тепер будемо чекати високих результатів від учнів.
За кордом діти навчаються у цифрових лабораторіях досить давно, проте в Україні такий метод лише набуває популярності. Загалом в країні понад 300 шкіл навчають дітей із використанням цього обладнання.
Деталі у відео Прес-служби Полтавської ОДА: