26 / Грудень, 2022
 
23 грудня Уряд прийняв постанову №1420, якою вніс зміни до постанови «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 9 червня 2021 р. №590, якими:
1.Встановив обов’язок перерахування реверсної дотації до державного бюджету з місцевих бюджетів територій, де не ведуться бойові дії або території неокуповані.
Абзац п’ятий пункту 22 постанови прийнято у новій редакції: «Перерахування реверсної дотації до державного бюджету з місцевих бюджетів територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих, згідно з переліком, затвердженим Мінреінтеграції, Казначейством не здійснюється.»
Важливо, що такі зміни набирають чинності з 1 січня 2023 року. 
Тобто у 2022 році перерахування реверсної дотації до державного бюджету з місцевих бюджетів територій, на яких введено воєнний стан, не здійснюється.

У 2023 році звільняються від обов’язку перерахування реверсної дотації лише бюджети територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих (згідно з переліком, затвердженим Мінреінтеграції).
2.Надав право Казначейству в умовах воєнного стану залучати на поворотній основі кошти єдиного казначейського рахунку для покриття тимчасових касових розривів.
Постанову доповнено новим пунктом 22-1 такого змісту:
«22-1. Казначейство в умовах воєнного стану має право залучати на поворотній основі кошти єдиного казначейського рахунка для покриття тимчасових касових розривів загального фонду державного бюджету з поверненням залучених коштів не пізніше наступного бюджетного періоду, який настане після припинення або скасування дії воєнного стану».
3.Розширив перелік бюджетних видатків в умовах воєнного стану, зокрема на:
-дослідження і розроблення, окремі заходи з виконання державних (регіональних) програм, субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам та організаціям у частині оплати праці з нарахуваннями;
-придбання природного газу для проходження опалювального сезону 2022—2023 років відповідно до статті 41 Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік”;
-придбання та встановлення джерел резервного живлення;
-реабілітацію дітей з інвалідністю;
-придбання захищених носіїв особистих ключів;
-охорону приміщень та заходи із захисту цих приміщень; 
-оплату послуг оренди приміщень;
-фінансове забезпечення виконання робіт та надання послуг (включаючи оплату утримання служби замовника та розроблення проектної документації) з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах);
-облаштування тимчасових пунктів обігріву;
-виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників;
-експертне обстеження і виконання робіт з реконструкції та капітального ремонту ліфтів;
-придбання спеціалізованої техніки (сміттєвози, трактори, причепи для тракторів тощо) для комунальних підприємств;
-будівництво/придбання житла для внутрішньо переміщених осіб;
-придбання деревини паливної для безоплатної видачі населенню територій, прилеглих до зони проведення воєнних (бойових) дій, а також на компенсацію витрат, пов’язаних із доставкою деревини паливної населенню.

Нагадаємо, Асоціація міст України вчергове зверталася до Міністра фінансів України Сергія Марченка та Міністра розвитку громад та територій України Олексія Чернишова з проханням підтримати внесення змін до постанови № 590 в частині розширення переліку видатків, за якими здійснюються платежі Казначейством за дорученням клієнтів. 
Раніше перелік розширювався по мірі виникнення необхідності в органів місцевого самоврядування за відповідними зверненнями Асоціації міст України:
від 10 березня 2022 року;

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)