25 / Березень, 2021
Комітет з питань бюджету розглядає проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 103-2 Бюджетного кодексу України щодо фінансування міжшкільних ресурсних центрів (міжшкільних навчально-виробничих комбінатів)» №5145 від 24.02.2021 р. Законопроєкт пропонує передбачити спрямування коштів освітньої субвенції на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників міжшкільних ресурсних центрів (міжшкільних навчально-виробничих комбінатів) в частині забезпечення видатків на освітню діяльність у сфері загальної середньої освіти.
Асоціація міст України відзначає важливість створення сприятливих умов для розвитку у територіальних громадах міжшкільних ресурсних центрів, що здійснюють ресурсне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, забезпечують поглиблене вивчення окремих предметів (інваріантної та варіативної складових освітніх програм), сприяють розвитку оптимальної сучасної інфраструктури шкіл – лабораторій, спортивних залів та інших можливостей для поглибленого вивчення предметів.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про повну загальну середню освіту», на органи державної влади та органи місцевого самоврядування покладено обов’язок в межах відповідних повноважень забезпечувати територіальну доступність повної загальної середньої освіти, зокрема і шляхом функціонування міжшкільних ресурсних центрів. Проте Бюджетний кодекс України не містить відповідних норм щодо розподілу фінансового навантаження між державним бюджетом та бюджетами територіальних громад щодо забезпечення функціонування міжшкільних ресурсних центрів. Наразі видатки в частині надання загальної середньої освіти міжшкільними ресурсними центрами повністю покладені на органи місцевого самоврядування, а це суперечить Конституції України (стаття 53) та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 32).
Асоціація міст України відзначає важливість створення сприятливих умов для розвитку у територіальних громадах міжшкільних ресурсних центрів, що здійснюють ресурсне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, забезпечують поглиблене вивчення окремих предметів (інваріантної та варіативної складових освітніх програм), сприяють розвитку оптимальної сучасної інфраструктури шкіл – лабораторій, спортивних залів та інших можливостей для поглибленого вивчення предметів.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про повну загальну середню освіту», на органи державної влади та органи місцевого самоврядування покладено обов’язок в межах відповідних повноважень забезпечувати територіальну доступність повної загальної середньої освіти, зокрема і шляхом функціонування міжшкільних ресурсних центрів. Проте Бюджетний кодекс України не містить відповідних норм щодо розподілу фінансового навантаження між державним бюджетом та бюджетами територіальних громад щодо забезпечення функціонування міжшкільних ресурсних центрів. Наразі видатки в частині надання загальної середньої освіти міжшкільними ресурсними центрами повністю покладені на органи місцевого самоврядування, а це суперечить Конституції України (стаття 53) та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 32).
Тож АМУ підтримує спрямування коштів освітньої субвенції на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників міжшкільних ресурсних центрів (міжшкільних навчально-виробничих комбінатів).
Асоціація міст України звернулася до парламентського Комітету з питань бюджету з проханням рекомендувати Верховній Раді України ухвалити проєкт Закону №5145 як закон.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: