06 / Листопад, 2020

5 листопада Верховна Рада ухвалила у першому читанні проект закону про Державний бюджет України на 2021 рік №4000, поданого Кабінетом Міністрів України. Проектом передбачено, що норми і положення частини другої статті 12, пункту "ж" частини першої статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров'я та абзацу другого частини п'ятої статті 4 та абзацу другого частини третьої статті 10 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частина другої статті 12, пункту "ж" частини першої статті 77 Основ законодавства України передбачає, що Державна політика охорони здоров'я забезпечується бюджетними асигнуваннями в розмірі, що відповідає її науково обгрунтованим потребам, але не менше десяти відсотків національного доходу.  А абзац другий частини третьої статті 10 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" визначає, шо при розрахунку тарифів та коригувальних коефіцієнтів базою для визначення компонента оплати праці медичних працівників є величина, що є не меншою за 250 відсотків середньої заробітної плати в Україні за липень року, що передує року, в якому будуть застосовуватися такі тарифи та коригувальні коефіцієнти.
Отже змінами, внесеними в Прикінцеві положення Закону про державний бюджет наперед зафіксовано, що охорона здоров'я не може фінансуватися за остаточним принципом. На сьогодні, коли ситуація в усіх сферах господарства, зокрема в охороні здоров’я ускладнена надзвичайною ситуацією, пов'язаною з поширенням гострої коронавірусної інфекції COVID-19, відсутність належного фінансування показала повну неготовність до реагування на пандемію.
Асоціація міст України подавала свої пропозиції Верховній Раді України та Комітету з питань здоров'я нації, які стосувалися:
збільшення тарифу за надання медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою, що встановлюються як капітаційна ставка за обслуговування одного пацієнта на 2021 рік, не менше ніж 900 грн без зменшення коригувальних коефіцієнтів та з урахуванням збільшення середньої заробітної плати.
► збільшення видатків на реалізацію Програми державних гарантій медичного обслуговування населення не менше 175,8 млрд грн, які покриють реальні витрати за надані послуги та врахують зростання мінімальної заробітної плати, інфляцію.
► збільшення коштів на здійснення переданих державою повноважень на безкоштовне та пільгове забезпечення медикаментами громадян відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 № 1303, засобами реабілітації згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1301 та безкоштовне забезпечення продуктами дитячого харчування дітей перших двох років життя із малозабезпечених сімей відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1994 № 66.
Асоціація міст України переконана, що в умовах надзвичайної ситуації в якій сьогодні знаходиться країна, важливо забезпечити належне фінансування сфери охорони здоров'я. А тому необхідна злагоджена взаємодія між органами державної влади та органами місцевого самоврядування, які сприятимуть позитивному розвитку охорони здоров’я на рівні муніципалітетів.

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)