07 / Травень, 2020
Під час діалогу з державним експертом експертної групи з питань бюджетування Міністерства освіти і науки України Анастасією Софієнко аналітик АМУ Людмила Мозгова дізналась про успішні приклади управлінських рішень щодо оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти в 22 об’єднаних територіальних громадах.
Так, за останні три роки покрокове збільшення фактичної наповнюваності класів у школах громад сприяло в середньому на 3 учні перевищенню розрахункової наповнюваності класів, визначеної у формулі розподілу освітньої субвенції. Це дозволило встановити всі визначені законодавством надбавки вчителям у школах, виплатити премії, підтримати педагогів, учні яких перемагають в олімпіадах та інтелектуальних і творчих конкурсах. Окрім того, щороку збільшується обсяг залишків освітньої субвенції, що відповідно до визначених постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 6 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам спрямуються на оновлення освітнього простору закладів загальної середньої освіти та інші потреби.
"Такі управлінські рішення сприяють, зокрема, економії власного ресурсу, оскільки з бюджетів об’єднаних територіальних громад не здійснюється дофінансування фонду оплати праці вчителів закладів загальної середньої освіти", - зауважує аналітик АМУ Людмила Мозгова.
Усього із зазначеного МОН переліку громад:
-
3 ОТГ із Вінницької області;
-
по 2 ОТГ з Дніпропетровської, Одеської та Херсонської областей;
-
по 1 ОТГ з Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Луганської, Львівської, Миколаївської, Полтавської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської областей.
Переглянути перелік громад та порівняти розрахункову і фактичну наповнюваність класів у їх закладах загальної середньої освіти можна за посиланням
Асоціація міст України дякує Міністерству освіти і науки України за надану аналітику.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: