21 / Лютий, 2020
19 лютого 2020 року відбулось розширене засідання колегії Державної служби якості освіти України та Громадської ради при Службі під готування голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака. На початку засідання він привітав учасників та проінформував про оновлення складу Колегії Служби.
Так, уперше до складу Колегії ДСЯОУ ввійшла Асоціація міст України, позицію якої представляє аналітик Аналітичного центру Людмила Мозгова.
Під час засідання відбувся публічний звіт голови Державної служби якості освіти України. У своєму виступі Руслан Гурак зауважив на стратегічній цілі, на досягненні якої Служба працювала у 2019 році: розбудові системи забезпечення якісної та доступної загальної середньої освіти. Як інформують на офіційному сайті Державної служби якості освіти, для її формування Службою здійснено:
-
пілотну сертифікацію вчителів у частині вивчення їхнього практичного досвіду роботи;
-
пілотні інституційні аудити шкіл;
-
підтримку шкіл у впровадженні внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
-
формування мережі територіальних органів Служби в областях.
Для проведення сертифікації педагогічних працівників підготовлено 1592 експерти, здійснено вивчення практичного досвіду роботи 814 учителів початкової школи ‒ учасників сертифікації.
З метою організації внутрішньої та зовнішньої систем забезпечення якості освіти:
-
розроблено й затверджено Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти;
-
апробовано інструментарій для оцінювання управлінського та освітнього процесів у школах, проведено перші пілотні інституційні аудити;
-
складено рекомендації для шкіл щодо побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Абетка для директора».
Службою у контексті нового підходу до державного нагляду (контролю) змінено функціонал та інструментарій проведення заходів державного нагляду, щоб нівелювати стереотипи у взаєминах між закладом вищої освіти та органом контролю, досягти спільної мети ‒ забезпечення діяльності закладу освіти для задоволення потреб суспільства. Задля трансформації системи державного нагляду (контролю) у сфері освіти в систему «довіри та допомоги» Службою оновлено:
-
критерії, за якими оцінюється ступінь ризику та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти;
-
уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Протягом 2019 року утворено та забезпечено функціонування 23-х управлінь Служби в областях і м. Київ, що дає змогу у 2020 році повноцінно здійснювати оцінювання шкіл та надавати їм підтримку у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Насамкінець голова Служби окреслив головні виклики й пріоритетні завдання на 2020 рік.
Під час засідання аналітик Асоціації міст України Людмила Мозгова подякувала Державній службі якості освіти України за виявлену довіру та співпрацю з Асоціацією міст України, а також наголосила на тому, що у 2019 році освітні експерти відряджались для проведення сертифікації вчителів за кошти місцевих бюджетів. «Сподіваємось, що надалі держава забезпечить належним фінансуванням, як процедуру проведення сертифікації, так і, власне, виплату доплати вчителям, які пройшли сертифікацію за кошти освітньої субвенції, як того вимагає Бюджетний кодекс України», ‒ акцентувала аналітик.
Також під час засідання Колегії було ухвалено ряд рішень, пов’язаних із вирішенням питань організації та проведення експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації, пілотного проведення інституційних аудитів та порядку акредитації громадських фахових об’єднань та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти.
Аналітичний центр АМУ
Галузь: