20 / Вересень, 2016

         16 вересня 2016 року у Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти відбулось засідання круглого столу «Перспективи подальшого розвитку системи загальної середньої освіти» під головуванням керівника робочої групи Національної академії педагогічних наук України Олександра Ляшенка та за участю Першого заступника Міністра освіти і науки України Володимира Ковтунця. На порядок денний було винесено обговорення проектів «Концепції середньої загальноосвітньої школи України», затвердженої Президією Національної академії наук України, та Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа», представлених керівництвом Міністерства освіти і науки України.

           У роботі круглого столу взяли участь експерти АМУ Людмила Мозгова та Наталія Бескупська, народні депутати, керівники департаментів освіти і науки України, директори шкіл, учителі та представники засобів масової інформації.

         Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець розповів про зміст проекту «Нової української школи», окреслив напрями розвитку системи освіти в Україні, зокрема зауважив, що Міністерство освіти і науки України взяло курс на підвищення заробітних плат учителів.

         Голова робочої групи з розробки «Концепції середньої загальноосвітньої школи України» Національної академії педагогічних наук України Олександр Ляшенко проінформував громадськість, що їхній колективний проект не суперечить документу, розробленому Міністерством освіти і науки України, є науково обґрунтованим.

        Однією зі співдоповідачів в обговоренні обох проектів була аналітик Центру аналізу та розробки законодавства АМУ Людмила Мозгова, яка акцентувала на актуальності обох концепцій та необхідності змін у самій системі освіти. Окрім того, зауважила, що будь-яке реформування має передусім базуватись на фінансово-економічних розрахунках. Основне завдання − не допустити зменшення освітньої субвенції. Підтримавши стратегію Міністерства освіти і науки щодо підвищення заробітної плати вчителям, Людмила Мозгова звернула увагу, що поряд із учителями працюють адміністративний, технічний персонал, керівники, видатки на заробітну плату яких здійснюються станом на вересень цього року із освітньої субвенції. Якщо кошти на їхню заробітну плату не будуть передбачені у бюджеті на 2017 рік, то це ляже тягарем на плечі органів місцевого самоврядування у розмірі 14,8 млрд. грн., що може викликати потребу економії коштів та плинність кадрів. Щодо змісту концепцій аналітик акцентувала на необхідності визначитися з формою проведення державної підсумкової атестації за курс початкової та базової школи. Підтримуючи автономію шкіл, експерт констатувала на різній спроможності органів місцевого самоврядування утримувати навчальні заклади, а тому звернулась до Міністерства освіти і науки з проханням розробити загальнодержавну програму з розвитку навчально-технічної бази шкіл.

        Окрім зазначеного вище, порушувались питання іншими співдоповідачами, а саме: щодо необхідності відмовитись від оплати повного робочого дня вчителям, оскільки вони мають бути гнучкими і творчо використовувати вільний від уроків час; потребі мультимедійних додатків до підручників; якості рукописів підручників, наявності у їх змісті помилок; обмеженої можливості старшокласників опановувати величезну кількість навчальних предметів; економічній спроможності держави здійснювати оплату з організації ЗНО для тих учнів, які не збираються вступати у вищі навчальні заклади.

        Наприкінці роботи круглого столу Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець відповів на запитання та повідомив про необхідність розроблення професійних стандартів учителя і керівника навчального закладу. Модератор Олександр Ляшенко проінформував, що наразі тримає обговорення проектів і подякував Асоціації міст України за надіслані ґрунтовні висновки на адресу Національної академії педагогічних наук України.

 

 

Галузь: 

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)