Консультації
При формуванні бюджету на 2023 рік необхідно додати виконавчий комітет в додаток з переліком головних розпорядників коштів. Після затвердження бюджету на сесії міськради, виконком буде мати право здійснювати оплату праці відповідним працівникам.
Більше матеріалів щодо організації діяльності органів місцевого самоврядування знаходиться в бібліотеці АМУ- https://www.auc.org.ua/library?field_subject_tid=378&type=375
Законодавство не містить системного підходу при вирішенні питання обсягу та суб’єкта здійснення повноважень сільського, селищного, міського голови у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень. Головною об’єднуючою ознакою випадків неможливості здійснення сільським, селищним, міським головою своїх повноважень виступає їх тимчасовість, обмеженість у часі на період певних обставин. З іншої сторони здійснення замість тимчасово відсутнього сільського, селищного, міського голови його повноважень іншою посадовою особою має обумовлюватись нагальною необхідністю здійснення тих чи інших дій з метою забезпечення належного функціонування органів місцевого самоврядування та недопущення порушення прав і законних інтересів територіальної громади.
Враховуючи викладене вважаємо, що у разі тривалої відсутності міського голови та нагальною необхідністю здійснення певних дій з метою забезпечення функціонування органів місцевого самоврядування, повноваження міського голови стосовно представницького органу може здійснювати секретар ради, а стосовно виконавчих органів ради - відповідний заступник міського голови. Такий висновок можна зробити з аналізу частини другої статті 42, частини шостої статті 46, пунктів 2, 3 частини третьої статті 50, статті 53 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідь на це Ваше питання та відповіді на інші питання щодо алгоритму дій органів та посадових осіб місцевого самоврядування (з урахуванням положень законопроекту 3651-д) розміщені у посібниках, які були підготовлені для допомоги територіальним громадам для ефективної організації діяльності органів місцевого самоврядування після проведення місцевих виборів.
Просимо ознайомитися з добіркою практичних матеріалів, які були підгтовлені фахівцями АМУ для допомоги територіальним громадам у побудові ефективного управління та розбудови інституційної спроможності її органів.
АМУ вже надавала схожу консультацію, з якою Ви можете ознайомитися за посиланням:
Працевлаштування виборної посадової особи припиненої сільської ради, якій не запропоновано роботу в раді ОТГ
Додатково до запропонованої відповіді акцентуємо Вашу увагу на тому, що на виплату середньої заробітної плати відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 33 Закону № 93 може претендувати особа, яка одночасно:
- звільнена з посади у зв’язку із закінченням повноважень;
- звільнена з попереднього місця роботи за п.5 ст. 36 КЗпП (у зв’язку з обранням на иборну посаду);
- після припинення повноважень не може бути прийнята на роботу на попереднє місце;
- не має права на пенсійне забезпечення або на призначення пенсії за віком, за інвалідністю, у зв’язку з втратою годувальника, за вислугу років.
Закон № 540-IX"Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)", зокрема, зміни до «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», мав на меті упорядкувати проведення дистанційних засідань колегіальних органів усіх без виключення рівнів органів місцевого самоврядування. У зв’язку з тим, що текст законопроекту готувався у дуже стислі терміни, деякі його положення допускають неоднозначне тлумачення.
Так, термін «місцеві ради» мав використовуватися у широкому розумінні до рад всіх рівнів, які входять у систему місцевого самоврядування. Відповідна термінологія застосовується, наприклад, в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» (статті 26, 45, 68, 78, 79), в Законі України «Про статус депутатів місцевих рад» та в статтях 13, 23 Виборчого кодексу України.
З огляду на викладене вважаємо, що районні у місті ради мають право на організацію пленарних засідань у дистанційному режимі.
З організацією дистанційних засідань виконавчих комітетів районних у містах радах існує неврегульованість у Законі № 540-IX, з огляду на те, що аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування. Поряд цим, ще до ухвалення Закону № 540-IX, АМУ розробила Методичні рекомендації, які, на нашу думку, можуть частково врегулювати порядок організації дистанційних засідань тих органів, які прямо не зазначені в пункті 111 «Прикінцевих та перехідних положеннях» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».