8 дописів / Нових: 0
Останнє повідомлення
serebryanska
100% громад мають мати Стратегії розвитку?

Можливо для когось це питання буде риторичне, а хтось скаже, що розроблення стратегії марна трата часу та коштів. Вношу на обговорення питання: чи є для громади ОБОВ'ЯЗКОВИМ наявність затвердженої стратегії розвитку? Для тих хто тільки долочається до цього питання або хоче розширити свій кругозір рекомендую ознайомитись з Лейпцизькою Хартією «Міста Європи на шляху сталого розвитку».

priabokon
100% громад мають мати Стратегії розвитку?

На мій погяд дуже важлива обов'язкова наявність затвердженої стратегії розвитку громади, навіть якщо це достатнім чином не врегульовано. І ось чому!Стратегія розвитку певної громади - це є дорожня карта її розвитку. Це як у бізнесі.  Наявність стратегії допомагає відповісти на низку питань: Що нас чекає у майбутньому?; За рахунок яких коштів та ресурсів ми будемо досягати цього майбутнього?; Який часовий проміжок для цього потрібен?; І саме головне - хто за це все буде відповідати? Стратегія розвитку - це єдиний планувальний документ де точка відліку ставиться у майбутнє. Отже, стратегічне планування дає змогу ОМС формувати загальне бачення перспектив, сценарії можливого розвитку поєднуючи аналіз поточних подій та прогнози  соціально-економічного розвитку. Окрім цього процес стратегічного планування - це є той самий, довгоочікуваний, діалог між владою та громадськістю направлений на досягнення спільного бачення розвитку. Також, напевно, одним з важливих факторів є те, що Стратегія дає не лише чіткий план сталого розвитку, а й сприяє залученню додаткових коштів не лише за рахунок обласного та/або державного бюджетів, а ще й за рахунок іноземних донорів та інвесторів направлених на виконання плану дій з реалізації стратегії.

Взагалі на тему стратегічного планування можна дискутувати дуже довго.

Андріян
Затверджена стратегія

Затверджена стратегія потрібна з кількох причин. Все описати доволі складно, викладу лише кілька тез:

  • Документ набуває офіційного статусу, що покладає певну відповідальність на посадових осіб.
  • У свої діяльності фахівці, що складають Генеральний план мають керуватись певним технічним завданням на розробку, а саме затверджена стратегія і, практично, має бути, з певними доповненнями, цим техзавданням.
  • Доцільна наступна послідовність розробки: Стратегія сталого розвитку àПрограма (план) соцекономрозвитку à Бюджет. Таким чином є можливість вибудувати логіку стратегічного та операційного планування. Якщо бюджет ми затверджуємо, програму затверджуємо, то і стратегія також має бути затверджена.
  • Стратегія не є сталою догмою, а динамічним документом, що потребує постійних (хоча б раз в рік) змін та доповнень. Не будучи офіційно затвердженим, важко буде сприйматись актуалізація і яка взагалі структура буде цим займатись. Може зявитись кілька версій, що може спонукати до різнобачень в громаді.
Iryna
Я би хотіла прокоментувати цю

Я би хотіла прокоментувати цю тему суто з прагматичної точки зору. Я не бачу іншої можливості для місцевих еліт, небайдужих і зацікавлених мешканців громад подумати разом над майбутнім своїх територій, аніж долучитися до написання Стратегії. Окрім того, це чудова нагода для місцевих керівників консолідувати зусилля і почути думку мешканців. Зрештою, для місцевої влади, - це перевірка на готовність нести відповідальність за сьогоднішні свої дії майбутніми наслідками. Учора мали робочі зустрічі в одному невеликому місті районного значення. І було дуже чітко видно, що місцева влада не готова до конструктивного діалогу з молоддю. Молодь же, відповідно, не бачить свого майбутнього в цьому місті.

serebryanska
Критичний коментар

Пане Андріян, я завжди намагаюсь критично ставитись до всього, навіть до своїх напрацювань з метою вироблення якісного рішення. Попоробую розкритикувати ваші аргументи:

- будь яка нормативно закріплена відповідальність за реалізацію стратегії у службовців ОМС відсутня. Більше скажу, в Україні є майже 200 державних галузевих програм. Середній рівень їх реалізації близько 10 %, і жодної відповідальності за цей загальнодержавний провал ніхто не поніс. Питання відповідальності публічної влади в Україні стоїть дуже гостро. Нажаль Ваш аргумент №1 не діє на практиці, хоча мені б хотілось щоб все будло по іншому.

- по другому пункту 100% ви праві. Єдиний коментар, стратегія і ген плна нерозривні документи, і мають іти в ногу. Як я це бачу на практиці. ВСЕ, ЩО ЗАПЛАНОВАНО В СТРАТЕГІЇ МАЄ ВІДОБРАЖАТИСЬ НА КАРТІ ГРОМАДИ, нехай це буде гугл мап, але це обов'язково. Чому? Стратегія розвитку громади - це стратегічний документ просторового розвитку, НЕ ГАЛУЗЕВИЙ. Відповідно він має лягати на карту. Також давайте пофантазуємо. На створеній фокус групі приймається рішення що в громаді треба збільшити кількість дитячих площадок, навіть вказують вулиці та номера будинків біля яких теба це зробити. Але їх розмістили блище до дороги а не до лісу - громадяни не задоволені. Або нанесши міся розміщення нових дитячих площадок на карту ми побачили, що одні мікрорайони ними переповнені а інші мають їх брак. Також вся статистика має наноситись на карту. Зокрема можна порівняти кількість дітей в мікрорайонах та кількість дитячих площадок, або кількість зареєстрорваних вагітних жінока по мікрораянох (по будинках) і вже до досягення дитини однорічного віку оновити існуючі дитячі прощадки чи побудувати нові. Також залежно від середнього віку дітей можна модифікувати дитячі площадки в необхідному місці.

- пункт три. Трохи перефразую. Замість того щоб щороку виртачати масу час на розробку програми соціально-економічного розвитку. Затверджуємо стратегію на 5 років а потім її реалізуємо через план реалізації стратегі який складається з "проектів програм соціально-економічного розвитку".

І на останок: основна користь ОМС від стратегії, це прописатив ній певні зобовязання бізнесу і громадян, як фінансові так і просто якісь дії. Наприклад, ви прописуєто, ОМС робить детальний план території пром зони, повністю робить реконструкцію доріг та тротуарів, а бізнес розробляє бренд території та робить реконструкцію заборів в єдиному стилі, реконструкцію фасадів будівель.

priabokon
Відповідальність ОМС

На мій погляд можливо частково вирішити проблему унормованості відповідальності ОМС за реалізацію стратегіЇ.

Наприклад внесення змін до Статуту територіальної громади через уведення підрозділу "Стратегічне управління і планування розвитком громади". 

А також внесення змін у структуру підрозділів виконкому та їх функціональності (введення підрозділу або функціональних обов'язків і повноважень) щодо стратегічного управління і планування розвитком та внесення змін у назву та положення однієї з постійниї комісій ради, на яку покладатимуться функції профільної по стратегічному управлінню і плануванню.

Boiko
100% громад мають мати Стратегії розвитку?

Так. Всі громади взагалі повинні починати з розробки Стратегії розвитку громади. По-перше, це план на довго- та середнє-строкову перспективу. По-друге, це інструмент управління розвитком громади. По-третє, це інструмент залучення у місто додаткових ресурсів. І по- четверте, це системне партнерство влади, громади та бізнесу. Для мене особисто важливо друге - це управління розвитком. Саме цього сьогодні не вистачає нашим громадам, які довгий час будували управління громадою на принципах гасіння пожеж та латання дірок. Сьогодні багато з них переходять на інші підходи в управлінні, а саме стратегічне планування, проектний менеджмент, що є досить ефективним та професійним. І ми маємо вчити місцеве самоврядування управляти коштами з позицій якого ефекту громада досягне в результаті - економічного, соціального тощо.

Харків
100%во погоджуюся з

100%во погоджуюся з попередніми коментарями. Стратегія розвитку громади - це по-перше, аналіз стану сьогодення, тобто, де громада зараз, що має, по-друге, якою громаду бачать в майбутньому, і по-третя, що для цього треба зробити. Стратегія розвитку громади має стати настольною книгою для керівника, вона повинна бути робочим документом, а для цього має бути обов"язково чітко виписаний механізм та порядок моніторингу

 

 

  

Сторінку розроблено в рамках проекту
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС)