Питання: 
Тростянецька селищна об'єднана територіальна громада Вінницької області (далі -ОТГ) просить Вас надати роз'яснення, щодо віднесення посад в органах місцевого самоврядування до категорій посад визначених статтею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та присвоєння рангу посадовій особі органу місцевого самоврядування (далі – ОМС), яка має ранг державного службовця присвоєний відповідно до законів України «Про державну службу» після 2001 року. Відповідно до пункту 5 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» на сесії ОТГ затверджено за пропозицією селищного голови структуру виконавчих органів ради, загальну чисельность апарату ради та її виконавчих органів та витрат на їх утримання. Згідно статті 54 даного Закону - сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Під час розроблення структури, а саме визначення назв посад, ОТГ керувалась постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006р. №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» та наказом Головного управління державної служби України від 29.12.2009 року №406 «Про затвердження Типових професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування». Так, в штатний розпис ОТГ було введено нові посади: начальника управління, начальника відділу, головного бухгалтера, головного державного соціального інспектора, державного реєстратора. Окрім того, з часом в штатний розпис ОТГ плануються вводитись наступні посади: заступника начальника управління, заступника начальника відділу, завідувача сектору та завідувача сектору у складі відділу, адміністратора. Статтею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що в органах місцевого самоврядування встановлено сім категорій посад. Згідно даної статті, до четвертої категорії посад віднесено посаду голови селищної ради, до п’ятої категорії заступника селищного голови та секретаря селищної ради, до шостої категорії керуючого справами селищної ради та старосту, до сьомої категорії спеціалістів виконавчих органів селищної ради. Під час призначення на новоутворенні вакантні посади, ОТГ зіткнулась з проблемою, а саме із віднесенням даних посад до категорій посад визначених даною статтею так як, жодна із вищезазначених посад не віднесена до певної категорії. Також, слід зазначити і те, що неправильне віднесення посад до певної категорії посад, є наслідком невірно присвоєного рангу посадовій особі ОМС. Окрім того, окремі працівники мають ранги державних службовців присвоєні відповідно до Законів України «Про державну службу». Згідно наданих вами роз'яснень від 23 жовтня 2018 року №1-р/3-ом щодо присвоєння рангів посадових осіб місцевого самоврядування особам, які призначаються на посади в органи місцевого самоврядування та мають ранги державних службовці: особі, яка призначається на посаду в орган місцевого самоврядування та має ранг державного службовця, присвоєний відповідно до Законів України «Про державну службу», присвоюється ранг посадової особи ОМС на рівні рангу державного службовця, якщо Законом не передбачено присвоєння вищого рангу посадової особи місцевого самоврядування. Проте, статтею 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються ранги у межах відповідної категорії. Водночас пунктом 3 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що з набранням чинності цим Законом посадовим особам ораганів місцевого самоврядування присвоюються ранги на рівні тих, які вони мали відповідно до Закону України «Про державну службу». Так, як даний Закон набув чинності у 2001 році, то особам які призначаються в ОМС та мають присвоєнні ранги згідно Закону України «Про державну службу» до 2001 року, ранги присвоюються на рівні тих, які вони мали відповідно до даного Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою недопущення порушень законодавства України, що стосується проходження служби в органам місцевого самоврядування, просимо вас надати роз’яснення щодо віднесення посади начальника управління, заступника начальника управління, начальника відділу, заступника начальника відділу, головного бухгалтера, завідувача сектору, завідувача сектору у складі відділу, головного державного соціального інспектора, державного реєстратора та адміністратора до категорій посад ОМС визначених статтею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та як правильно присвоїти ранги посадовим особам ОМС, які мають ранги державних службовців присвоєні після набуття чинності Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», тобто після 2001 року. Заздалегідь вдячні за відповідь.
Ваш Email :